شناسهٔ خبر: 51147913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: استفاده از نخبگان در حل مشکلات فرهنگی اولویت دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان از لحاظ فرهنگی و هنری بسیار غنی است، تاکید کرد: در حوزه فرهنگ تعلل جایز نیست و باید تحول را به سرعت در این بخش شاهد باشیم و در این مسیر بهره مندی از استعدادها و نخبگان اولویت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: در مسائل مربوط به فرهنگ، خلا زیادی احساس می‌شود و در این بخش باید بیشتر کار شود.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث شد تا میرزاکوچک خان به طور غریبانه به شهادت برسد، نفوذی بود که دشمن در سیستم داخلی داشت وگرنه میرازکوچک براحتی برابر دشمنانش پیروز شده بود.

استاندار گیلان ادامه داد: در برابر کشور ما دشمن جنگ را به صورت نرم افزاری در دستور کار دارد و متولیان فرهنگی نیز نباید در این بخش کم‌کاری کرده و مشکلات را برگردن دیگران بیاندازند و باید با قدرت برابر دشمن ایستادگی کرد.

نماینده عالی دولت به مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اشاره کرد و گفت:استفاده از نیروهای درون سازمانی یک نقطه مثبت است زیرا نیروهای درون سازمانی بر فرصتها و آسیب‌هایی که در این بخش وجود اشراف دارند.

عباسی اضافه کرد: همه عوامل فرهنگی باید دست در دست هم دهند تا در این بخش موفقیت حاصل شود و همچنین مدیرکل جدید نیز باید گزارشات خود را به استانداری ارایه دهد تا شاهد پیشرفت کارها در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

اخطار استاندار گیلان درباره تعطیلی تالار مرکزی رشت

استاندار گیلان با انتقاد از تعطیلی تالار مرکزی رشت اظهار داشت: مسایل و مشکلات مربوط به این تالار نیز باید از همین امروز پیگیری شود که چرا این مکان که سرمایه‌گذاری زیادی نیز برای آن شده، هنوز تعطیل است و باید در اسرع وقت گشایش یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر حل سریع مشکل موجود با شهرداری تاکید کرد و گفت: چنانچه این مسکل بین دستگاهی برطرف نشود،ما از طریق استانداری ورود خواهیم کرد و این تالار را بازگشایی می کنیم. 

عباسی همچنین به ساماندهی رسانه‌های گیلان نیز اشاره و بیان کرد: باید یک ساماندهی مناسب در رسانه‌ها ایجاد شود و نباید رسانه غیررسمی داشته باشیم و اگر هم نقدی انجام می‌شود که به طور حتم نقدهای سازنده گره‌گشا هستند، باید در چارچوب قانون باشد و برای حل مشکلات فرهنگ و هنر استان مطرح شود.

روز پنجشنبه طی حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا ثقتی به عنوان مدیرکل جدید این اداره در گیلان منصوب و جانشین فیروز فاضلی شد.

رضا ثقتی متولد سال ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، عضو دائم انجمن علمی مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ایران و از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان است.

وی دارای بیش از ۱۹ سال سابقه در بخش‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که از مهمترین آن‌ها می‌توان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت(به‌مدت چهار سال)، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان(شش سال)، مسئول امور ایثارگران اداره‌کل(سه سال)، مدیر مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت(سه سال)، مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان(سه سال) و دبیر نخستین جشنواره همزمانی فیلم فجر در گیلان را نام برد.

نظر شما