شناسهٔ خبر: 51147812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در اکثر مناطق کشور/وزرش باد شدید توام با گردو خاک در نوار جنوبی و شرقی کشور

کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در کشور، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، غرب اصفهان، فارس، بوشهر و بخش‌های از استان خراسان شمالی بارندگی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف می‌تواند باشد.

وی گفت: شدت بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، غرب چهار محال بختیاری و شمال خوزستان خواهد بود اگرچه که ارتفاعات مرکزی تهران و البرز و شمال قزوین بارش‌ها شدید‌تر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ضمن هشدار در مورد وضعیت راه ها، گفت: امروز و فردا به واسطه بارش‌ها آبگرفتگی و سبلابی شدن مسیل‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها و کاهش دید را برای جاده‌ها مواصلاتی خواهیم داشت.

وی افزود: جمعه در نوار غربی کشور بارش‌ها کاهش یافته و بیشتر مناطق در نیمه شرقی کشور درگیر بارش است.

وی ادامه داد: همچین در نوار جنوبی و شرقی کشور وزرش باد شدید توام با گردو خاک را شاهد خواهیم بود.

رفیعی گفت: طی امروز و فردا به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی در کشور طی امروز و فردا به تدریج از شدت آلاینده ها در شهر‌های پر جمعیت و صنعتی کاسته خواهد شد.

وی در پایان گفت: در تهران برای امروز و همچنین فردا بعد ازظهر وزش باد و بارندگی را شاهد خواهیم بود، بیشینه دما امروز در پایتخت ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.

نظر شما