شناسهٔ خبر: 51147414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

بیگی نژاد: زنگنه می گوید در قرارداد کرسنت به کشور خدمت کرده/ قراردادی که با رشوه بسته شود حتماً فساد در آن نقش داشته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرارداد کرسنت برمبنای رشوه بسته شد و قراردادی که رشوه در آن نقش داشته باشد، حتماً فسادهایی رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی بیگی‌نژاد در خصوص خسارات وارد شده به کشور در قرارداد کرسنت اظهار کرد: در ماه‌های گذشته، نمایندگان مجلس از قوه‌ قضائیه درخواست کردند که صریح و شفاف پرونده کرسنت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر دو جریان مدعی هستند و باید ابعاد حقوقی این قرارداد مشخص شود؛ ما معتقدیم قرارداد کرسنت خسارات زیادی را به کشور تحمیل کرد اما آقای زنگنه و جریان همسو باور دارند که به کشور خدمت کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: قرارداد کرسنت برمبنای رشوه بسته شد و قراردادی که رشوه در آن نقش داشته باشد، حتماً فسادهایی رخ داده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اشتباهاتی در تعیین شیوه قیمت‌گذاری در قرارداد کرسنت انجام شد، تصریح کرد: همچنین در این قرارداد، مسائلی رخ داد که متأسفانه جزیره ابوموسی را درگیر مباحث امنیتی کرد.

به گزارش آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای (۲۶ آبان ۱۴۰۰) خطاب به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه، با اشاره به مفاسد صورت گرفته در قرارداد گازی «کرسنت» و خسارات آن برای کشور، خواستار بررسی پرونده در دستگاه قضائی و برخورد با متخلفان این قرارداد شدند.

در بخشی از این نامه که به امضای ۲۵۳ تن از نمایندگان رسیده، آمده است: احتراماً مستحضرید براساس اعلام نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران قرارداد کرسنت بر مبنای مفاسد گسترده بین شرکت بی‌اعتبار کرسنت و برخی مقامات نفتی و غیرنفتی ایران منعقد شده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما