شناسهٔ خبر: 51147375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

اردوغان سالگرد تاسیس کشور امارات را به ولیعهد ابوظبی تبریک گفت

رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با ولیعهد ابوظبی ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات، درباره مسایل منطقه‌ای و راه‌های ارتقای روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - ترکیه - امارات

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بخش ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات را تبریک گفته و دو طرف مسایل منطقه‌ای و گام‌های ویژه بهبود روابط میان دو کشور را بررسی کردند.

روابط ترکیه و امارات در طول چند سال گذشته به دلیل چند مساله و در راس آنها حمایت ترکیه از قطر، مسایل لیبی، سوریه و یمن اتهامات جاسوسی متقابل و اقدام امارات در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و امضای توافقنامه‌ای در این زمینه شاهد تنش روبه‌فزونی بوده است.

اما اخیرا شدت تنش سیاسی میان دو کشور به شکل چشمگیری کاهش یافت و اردوغان و بن زاید ۲۴ نوامبر طی مذاکراتی در آنکارا راه‌های تقویت همکاری‌ها و اقدام مشترک و مسایل منطقه‌ای را بررسی کرده و چندین توافقنامه همکاری را در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

اردوغان بعدها اعلام کرد که طرف اماراتی یک طرح سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ارائه کرد.

همچنین رئیس جمهوری ترکیه فاش کرد قصد دارد فوریه آتی در راس هیئتی بزرگ سفری به امارات داشته باشد و در این سفر تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما