شناسهٔ خبر: 51147361 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

آتش بازی زنان اروپا در انتخابی جام‌جهانی؛ رکوردهای عجیب گلزنی بلژیک و انگلیس!

در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان جشنواره گل های زیادی دیده شده است و در کمتر از شش روز دو رکورد تاریخی به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، انتخابی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در اروپا در حال برگزاری است. ۴۱ تیم در ۹ گروه شش و پنج تیمی رقابت می کنند تا حضورشان را در استرالیا و نیوزلند قطعی کنند. در شروع هفته جدید این بازی ها دو رکورد تاریخی به ثبت رسید و بلژیک با پیروزی ۱۹ بر صفر مقابل ارمنستان توانست پرگل ترین بازی انتخابی جام جهانی را به خود اختصاص دهد. پیش از آن سوئد در سال ۲۰۱۰ آذربایجان را با ۱۷ گل شکست داده بود. تنها پنج روز پس از جشنواره گل بلژیک، انگلیس تاریخ سازی کرد و ۲۰ بر صفر لتونی را مغلوب کرد. 

فوتبال زنان

انگلیس نیمه اول را با پیروزی هشت بر صفر به پایان رساند و در ۴۵ دقیقه دوم فشار را زیاد کرد و ۱۲ گل دیگر به ثمر رساند. همپ پوکر کرد و وایت، مید و روسو هت تریک کردند. این پیروزی انگلیسی ها اتفاقی نبود. آن ها تاکنون ۵۳ گل در شش بازی به ثمر رساندند بدون اینکه گلی دریافت کنند (میانگین ۹ گل در هر بازی). انگلیس در بازی رفت ۱۰ بار دروازه لتونی را باز کرده بود و لوکزامبورگ را نیز با نتیجه مشابه شکست داد. مقدونیه شمالی هشت بار دروازه اش توسط این تیم باز شد و ایرلند شمالی چهار گل دریافت کرد. تنها اتریش مقابل خط حمله کشنده انگلیسی ها مقاومت کرد و یک گل خورد.

 

دیدار تیم ملی زنان انگلیس و لتونی

 

پس از انگلیس، بهترین خط حمله به اسپانیا تعلق دارد. لاروخا سه شنبه شب با هشت گل اسکاتلند را بدرقه کرد تا تعداد گل هایش به عدد ۴۳ برسد. این تیم در پنج بازی چنین رکوردی را به ثبت رسانده است. اسپانیا مانند انگلیس تاکنون دروازه اش باز نشده است. پر گل ترین پیروزی این تیم برابر جزایر فارو رقم خورد که با نتیجه ۱۲ بر صفر مهمانش را مغلوب کرد. جزایر فارو در بازی رفت ۱۰ گل از لاروخا دریافت کرده بود. اسپانیا مجارستان را با هفت گل و ا‌و‌کراین را با شش گل شکست داد. 

فوتبال زنان

بلژیک و فرانسه به ترتیب با ۳۸ گل و ۳۷ گل زده رتبه های سوم و چهارم بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده اند. به جز پیروزی تاریخی ۱۹ بر صفر بلژیک، این تیم توانست با هفت گل آلبانی و کوزوو را مغلوب کند. تفاوت بلژیک با دو تیم انگلیس و اسپانیا این است که  پنج بار دروازه اش باز شده و شکست برابر نروژ تجربه کرده است. پر گل ترین نتایج فرانسه در دیدار مقابل استونی و یونان رقم خورد. آبی ها، استونی را با یازده و یونان را با ۱۰ گل شکست دادند و تنها دو بار دروازه‌شان باز شده است. 

فوتبال زنان

بازی های پر گل دیگری در انتخابی جام جهانی دیده است. ایرلند شمالی در دو بازی و رفت برگشت به ترتیب یازده و ۹ گل برابر مقدونیه شمالی به ثمر رساند. نروژ بامداد چهارشنبه ۱۰ بار دروازه ارمنستان را باز کرد تا نتیجه بازی رفت را تکرار کند. دیگر بازی پر گل در روز سی ام نوامبر توسط ایرلند رقم خورد که این تیم یازده گل مقابل گرجستان به ثمر رساند. این دیدارهای پر گل و تاریخ سازی انگلیس هنوز فاصله زیادی با بهترین رکورد باشگاهی دارد. تیم زنان فلامنگو در سال ۲۰۱۹ توانست ۵۶ بار دروازه گرمینیو را در لیگ کاریوکا باز کند‌. 

فوتبال زنان

نظر شما