شناسهٔ خبر: 51147340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

واکسیناسیون نقش موثری در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری‌ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دکتر «ابراهیم شکیبا»  در نشست با متولیان حوزه سلامت شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب افزود: از کارکنان بهداشت و درمان که در طی این دو سال بروز اپیدمی کرونا تمام وقت برای مهار این بیماری و تزریق واکسن پای کار بودند، قدردانی می‌کنم.

وی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم استان کرمانشاه از افتخارات ماست، اما انجام واکسیناسیون کرونا، مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را می‌طلبد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: خطر بیخ گوش افرادی است که واکسن نزده‌اند لذا از همه مردم درخواست می‌کنم برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون مشارکت کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم در هفته آینده آمار واکسیناسیون استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب با تدابیری که پیش رو گرفته‌ایم پیشرفت چشمگیری داشته و افراد بیشتری در این طرح عمومی شرکت کنند.

شکیبا ادامه داد: فراخوان تزریق دُز اول، دوم و سوم واکسن کرونا در شهرستان اسلام آبادغرب باید به صورتی باشد که افراد هر چه سریعتر به مراکز مراجعه کنند تا هفته آینده خبرهای خوبی را از این فراخوان هوشمند و مشارکت مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصنافی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، مجاز به فعالیت نمی‌باشند، گفت: واکسیناسیون گروه هدف در جمعیت روستایی تحت پوشش بهورزان، باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هدف ما صیانت از سلامت مردم و تشویق آنها به انجام واکسیناسیون است، در همین راستا باید تیم های سیار به صورت هدفمند و هوشیارانه در محله های حاشیه شهر مستقر شوند تا افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند به این تیم ها مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: بدلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی توسط افراد ضد واکسن شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است.  

شکیبا اظهار کرد: دانش آموزان، اصناف، مادران باردار، کارمندان، روستاییان، کارگران و افرادی که در اماکن شلوغ مانند پاساژها کار می کنند از جمله گروه هایی هستند که باید به سرعت برای تزریق واکسن اقدام کنند.
وی یادآور شد: دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، کارکنان و اصنافی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، برای حضور در محل کار و تحصیل موظف به انجام ۲ بار تست PCR منفی در هفته با پرداخت هزینه هستند.
به گزارش ایرنا،  تاکنون حدود ۸۷ درصد از جامعه هدف دوز اول  و ۶۸  درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
هم اکنون ۴۱ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی در استان فعال است که علاوه بر مراکز فوق، ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان به چرخه تزریق واکسن کووید۱۹ اضافه شده است.
۲۳۱ بیمار کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد، ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۱۱ نفر آنها وخیم است.
مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

نظر شما