شناسهٔ خبر: 51147311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پروش؛

آموزش و پرورش استثنایی نیازمند اجرای عدالت ترجیحی است

دکتر حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی نیاز به توجه بیشتری جهت اجرای عدالت ترجیحی دارد.

صاحب‌خبر -

قزوین به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با حضور دکتر سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیران و مسوولان آموزش و پرورش و دستگاه های خدمات رسان در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

دکتر حسینی در این جلسه با اشاره به جایگاه شهید رجایی بعنوان شهید شاخص استان و کشور بیان کرد: ملاک سنجش موفقیت دولتمردی در انقلاب به معنای دوری و نزدیکی به شخصیت شهید رجایی است.

وی با اشاره به اهمیت شورای پشتیبانی از مدارس استثنایی گفت: ما یکی از معاونت های آموزش و پرورش هستیم که بی شک اولا تخصصی ترین معاونت وزارت آموزش و پرورش است، در ثانی تمام ماموریتی ترین معاونت سازمان است و هیچ معاونتی در سازمان وجود ندارد که تمام مسوولیت های معاونتی به آن سپرده شده باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: علاوه بر این، بخشی از ماموریت های سازمان بهزیستی و وزارت و درمان نیز برعهده این معاونت می باشد. همچنین حداقل ۴ ماموریت فراسازمانی از ماموریت های این معاونت است و در همین راستا ۲۰ هزار نیروی انسانی فراگیرترین غربالگری سلامت را در بیش از دو هزار پایگاه در کشور انجام می دهند و سنجش سلامت همه دانش اموزان، پذیرش اختلالات یادگیری، طرح تلفیقی فراگیری برای ۲۱ هزار مدرسه، تهیه ۳۶۱ تبلت بدون اعتبار سازمانی در کشور و رسیدگی به شرایط فراگیران، ماموریت های فراسازمانی این معاونت است.

دکتر حسینی اظهار کرد: این هفته که ویژه معلولان است باید با ایجاد جامعه بی ریسک و بدون خطر برای معلولان ایجاد کنیم و تمام فعالیت های ما گام عینی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی برای معلولان است.

وی افزود: در سال ۱۳۷۰ ماده واحده ای ایجاد شد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شکل گرفت که در سطح ملی از همه معاونت ها قوی تر است. این ساختار در سطح استانی و منطقه ای از کمبودهایی برخوردار است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در سه جهت ظرفیت ساختار این سازمان را تغییر دادیم که شامل تفویض اختیار، تصویب ضابطه درجه بندی معلمان و پیشنهاد ایجاد شورای هماهنگی در مناطق کم بهره می باشد. آموزش و پرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰ گانه در سطح کشور کلا غایب است. لذا این شورای هماهنگی در مناطق هم ایجاد شود تا با ظرفیت های موجود قانونی این خلأ برطرف شود.

دکتر حسینی در ادامه اضافه کرد: یکی از مشکلات کشور وجود شوراهای فراوان است که ناکارآمدی این شوراها مشکلاتی را ایجاد کرده است. ما چند جهت گیری اشتباه در نظام تعلیم و تربیت رقم زده ایم. آموزش و پرورش باید بیش از اینکه بر بزرگسالان متمرکز باشد بر کودکان تمرکز کند. در دنیا کودکان را بهشت تعلیم و تربیت می دانند و بنابراین بر روی دوران طلایی تعلیم و تربیت سرمایه گذاری می کنند.

وی بیان کرد: مدارس و وسایل و معلمین هر چه به مراکز شهری نزدیکتر می شویم دارای کیفیت بهتری است. آموزش و پرورش استثنایی نیاز به توجه بیشتری جهت اجرای عدالت ترجیحی دارد. برای کیفیت و گسترش کمیت نیاز به هماهنگی داریم. ۶۰ مشاور فعال برای مشاوره به خانواده ها، کارگاه توانمندسازی مدیران و معلمان، کارگاه توانمند سازی اولیا ایجاد شد و امسال کارگاه توانند سازی دانش آموزان ایجاد خواهد شد. تا کنون کمیت طرح تلفیق فراگیر ۸۰ درصد پیشرفت کرده و نیاز به کیفیت بخشی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما