شناسهٔ خبر: 51147264 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

شعار روز جهانی ایدز در سال 2021 ؛

با پایان دادن به نابرابری‌ها، به ایدز پایان دهید

یکی از بحران‌های اصلی در کشور که به‌شدت پاندمی کووید-۱۹ بر آن نیز تأثیر گذاشته است، کاهش فعالیت‌های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ.آی.وی‌ست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدابهشتی- ایدز کماکان یک همه‌گیری‌ست و فقط با پایان دادن سریع نابرابری‌های پیش‌برنده‌ی پاندمی‌ست که ما می‌توانیم بر این همه‌گیری فایق شویم.  
هر ساله اول دسامبر به مناسبت روز جهانی ایدز برنامه‌هایی برای کنترل آن انجام می‌شود. زمانی که کشورها به‌طور خستگی‌ناپذیر برای پاسخ‌دهی به بیماری کووید-۱۹ فعالیت می‌کنند، بر سایر خدمات ضروری سلامت، ازجمله: پیش‌گیری، تشخیص و درمان اچ.آی.وی تأثیر می‌گذارد. سال 2021 برای برگزاری روز جهانی ایدز به منظور حمایت بیش‌تر از افزایش مراکز خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به اچ.آی.وی با هدف افزایش تشخیص در طول اپیدمی کووید-۱۹ با رعایت پروتکل‌های مرتبط به منظور استمرار خدمات در وضعیت بحرانی و تداوم خدمات‌دهی به کسانی که با اچ.آی.وی زندگی می‌کنند، برنامه‌ریزی شده است. 
 پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیش‌گیری، تشخیص، مراقبت و درمان است و نباید کرونا روی برنامه‌ی مراقبت اچ.آی.وی تأثیر بگذارد. 
روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به مردم و دولت‌ها یادآوری کند که هنوز نیاز اساسی افزایش بودجه برای مبارزه با ویروس اچ.ای.وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی دارندگان اچ.آی.وی مورد نیازهست. آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی اچ.آی.وی یکی از استراتژی‌های برنامه‌ی کشوری پیش‌گیری از این بیماری در کشور است. 
 
تهیه و تنظیم: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویان دانشگاه 
کد خبرنگار: 110115

نظر شما