شناسهٔ خبر: 51147162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار مقام‌های ارشد ارتش اسرائیل و آمریکا/ تعویق تصمیم‌‌گیری برای پذیرش فرستاده طالبان در سازمان ملل/ رسیدن سویه جدید کرونا به آمریکا

دیدار مقام‌های ارشد ارتش اسرائیل و آمریکا، تعویق تصمیم‌‌گیری برای پذیرش فرستاده طالبان در سازمان ملل و رسیدن سویه جدید کرونا به آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،‌ مقام‌های دولت آمریکا با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی در وین که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، اعلام کردند که این گفت‌وگوها پنجشنبه یا جمعه به پایان می‌رسد.

- نیویورک تایمز در تحلیلی به برجام و تلاش‌ها برای احیای این توافق پرداخت.

-  مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌ها در آمریکا، امروز -چهارشنبه- تأیید کرد که سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، وارد این کشور شده است.

- کمیته مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها از تعویق در تصمیم‌گیری برای پذیرش فرستاده طالبان در این سازمان خبر داد.

- هم‌زمان با ادامه تنش‌های میان لندن و پاریس، رئیس‌جمهوری فرانسه، نخست‌وزیر بریتانیا را دلقک خواند.

- مقام‌های امارات از شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در این کشور خبر دادند.

- معاون سخنگوی طالبان با اشاره به درگیری‌های مرزی میان نیروهای این گروه با نظامیان ایران در روز چهارشنبه، از پایان درگیری‌ها خبر داد.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با «فرانس ۲۴» اعلام کرد که توافق با ایران همچنان محتمل است اما زمان باقی‌مانده اندک است.

- مقام‌های ارتش اسرائیل و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

 

نظر شما