شناسهٔ خبر: 51146381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -
کبری رفیعی کارشناس هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور در گفت‌وگو با میزان گفت:امروز با فعالیت سامانه بارشی در کشور شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز ،غرب اصفهان، فارس ،بوشهر و بخش‌های از استان خراسان شمالی بارندگی را شاهد خواهیم .
 
وی ادامه داد:بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق ومناطق شمال غرب و استان‌های واقع دردامنه البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف می‌تواند باشد.

وی گفت:شدت بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی ،جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، غرب چهار محال بختیاری و شمال خوزستان خواهد بود اگرچه که ارتفاعات مرکزی تهران و البرز و شمال قزوین بارش‌ها شدید‌تر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بضمن هشدار درمورد وضعیت راه ها ،گفت:امروز و فردا به واسطه بارش‌ها آبگرفتگی و سبلابی شدن مسیل‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها و کاهش دید را برای جاده‌ها مواصلاتی خواهیم داشت.

وی افزود:جمعه در نوار غربی کشور بارش‌ها کاهش یافته و بیشتر مناطق در نیمه شرقی کشور درگیر بارش است.

وی ادامه داد همچین در نوار جنوبی و شرقی کشور وزرش باد شدید توام با گردو خاک را شاهد خواهیم بود.
رفیعی گفت:طی امروز و فردا به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی در کشور طی امروز و فردا به تدریج از شدت آلاینده ها در شهر‌های پر جمعیت و صنعتی کاسته خواهد شد.

وی در پایان گفت:در تهران برای امروز و همچنین فردا بعد ازظهر وزش باد و بارندگی را شاهد خواهیم بود، بیشینه دما امروز در پایتخت ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:
صفرتا صد واکسیناسیون دانشجویان/ واکسن در این دو استان پرطرفدارتر است+جزئیات
انتهای پیام/

نظر شما