شناسهٔ خبر: 51146341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به مناسبت روز مجلس بررسی شد؛

مجلس؛ از تحول آفرینی در جامعه تا پیگیری مطالبات مردم/ پیوند مجلس و دولت تسریع‌بخش تحقق تمدن نوین اسلامی

مجلس شورای اسلامی در تاریخ ایران منشا بسیاری از تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. نمایندگان معتقدند پیوند مستحکم دولت و مجلس می‌تواند محقق‌کننده تدوین نوین اسلامی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سالروز شهادت آیت الله مدرس به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده تا بهانه ای برای تبیین خدمات ارائه شده توسط نمایندگان خانه ملت باشد.

اگرچه همواره انتقاداتی به عملکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وارد بوده اما مجلس اخیر تاکنون کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است.

مجلس شورای اسلامی می تواند نقش تعیین کننده ای در تحولات یک کشور ایفا کند

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید مدرس به عنوان یک نماینده الگو و معیار به دلیل ویژگی های شخصیتی و کارنامه درخشانی که از خود به یادگار گذاشتند تحت عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.

وی افزود: مجلس نقشی بسیار تعیین کننده در تحولات کشور و سربلندی ایران اسلامی دارد زیرا ریل گذاری موفقیت دولت‌ها در مجلس پیگیری می شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت دولت مجری مصوباتی است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است.

منتظری تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند نقش تعیین کننده ای در تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور ایفا کند همچنین مبدا و منشا همه قوانین در مجلس قرار دارد.

وی عنوان کرد: به هر نسبت که مجلس در قانون گذاری توفیق بیشتری داشته باشد و بر قوانین نظارت بهتری اعمال کند شاهد موفقیت بیشتری برای کشور خواهیم بود.

منتظری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دو بال قانون و نظارت دارد که اگر این دو بال به موازات هم شکل گیرند میزان موفقیت مجلس بیشتر می شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  مجلس یازدهم به تعییر رهبر معظم انقلاب مجلس امید، انتظار و مجلسی انقلابی است، گفت: امیدواریم با پیوند معناداری که بین دولت و مجلس اتفاق افتاده شاهد تحولات بهتری نسبت به گذشته باشیم و زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ایرانی قوی و سربلند بیش از گذشته فراهم شود.

مجلس پرچمدار مبارزه با فساد و رانت خواری است

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: مجلس خانه ملت و ندای مردم در کشور است به گونه ای که هم صدای مردم و مطالبات آنها را به دولت منتقل می کند و هم نیازهای جامعه را در حوزه تقنین و قانون گذاری پیگیری می کند تا از نظر قانونی کشوری مترقی باشیم و در شمار کشورهایی قرار گیریم که قوانین مترقی آنها در چارچوب اسلام می گنجد.

وی با بیان اینکه امروزه مجلس پرچمدار مبارزه با فساد و رانت خواری است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به این مجلس مدال انقلابی داده یعنی وسط میدان برای پیشبرد کارها به دولت کمک می کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم این مجلس می تواند با قوانین خوب کارها را بهتر از قبل پیش ببرد که نمونه آن قانون مسکن و قانون جمعیت است، همچنین در آینده نزدیک قانون عدم تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات به صحن علنی خواهد آمد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: قوانین مذکور از جمله نیازهای روز هستند که در مجلس پیگیری می شوند تا مشکلات مردم مرتفع شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما