شناسهٔ خبر: 51146274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قیمت گوجه فرنگی کاهش می یابد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قطعا تا هفته آینده قیمت گوجه‌فرنگی هزارو ۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند، زیرا تولیدات افزایش پیدا کرده و امکان نگهداری گوجه وجود ندارد بنابراین باید عرضه صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

مصطفی دارایی‌نژاد درباره وضعیت عرضه گوجه‌فرنگی به بازار، گفت: در حال حاضر تولیدات گوجه فرنگی شیراز، بوشهر و گلخانه‌ها به دست ما رسیده و تولید گوجه‌فرنگی بوشهر دو برابر شده و حدود ۳ ونیم الی ۴ میلیون تن است.

وی افزود: قیمت گوجه‌فرنگی در بوشهر ۴ الی ۶ هزار تومان است و قیمت گوجه‌فرنگی شیراز در میدان تره‌بار تهران ۷ الی ۸ هزار تومان و قیمت گوجه‌فرنگی بوشهر در میدان تره‌بار ۹ الی ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران بیان کرد: قطعا تا هفته آینده قیمت گوجه‌فرنگی هزارو ۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند، زیرا تولیدات افزایش پیدا کرده و امکان نگهداری گوجه وجود ندارد بنابراین باید عرضه صورت بگیرد و چون از صادرات گوجه در خارج از کشور استقبال نمی‌شود به همین دلیل در داخل کشور توزیع صورت می‌گیرد و عرضه دو برابر می‌شود.

دارایی نژاد در واکنش به خبر کمبود سیب‌زمینی و پیاز در بازار ، گفت: یک سری از دلالان در اردبیل و همدان سیب‌زمینی را دپو می‌کردند و انبار‌های اردبیل، همدان و کرمانشاه پر از سیب‌زمینی بود که ۵۰ درصد را انبار کرده و ۳۰ درصد را برای صادرات به ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، عراق و افغانستان در نظر گرفته بودند و ۲۰ درصد را عرضه می‌کردند که باعث تنش و افزایش قیمت شده بود.

قیمت گوجه فرنگی کاهش می یابد

وی در ادامه اظهارکرد: ۴۰ روز پیش ورود دلالان و دپوی سیب‌زمینی و افزایش قیمت را اعلام کردیم و افزایش قیمت نیز اتفاق افتاد، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته از افزایش قیمت و دپوی سیب‌زمینی جلوگیری کردیم و در حال حاضر قیمت سیب‌زمینی از ۶ تا ۸ هزار تومان و قیمت پیاز نیز از ۴ هزار تا ۶ هزار تومان است.


 

نظر شما