شناسهٔ خبر: 51146058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۲۹ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای فارس در آبان‌ماه

گروه استان‌ها_ مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: ارزش معاملات بورس فارس در آبان‌ماه امسال ۲۹ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: در آبان‌ماه امسال طی 21 روز فعالیت 863 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 5,380 میلیارد ریال در بورس منطقهای فارس مورد معامله قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 256 هزار و 183 میلیون ریال بوده است، افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 122 درصد افزایش و ارزش ریالی معاملات 29 درصد افزایش داشته است. 

مدیر بورس منطقهای فارس ادامه داد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 45 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 55 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است. 

کیامهر بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار 31 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 11 شرکت در بازار دوم و 15 شرکت در فرابورس قرار دارند. 

وی نصریح کرد: در یک ماهه اخیر 50 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت 107,597 میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار 5,124 میلیون ریال بوده است. 

انتهای پیام/424/ش

نظر شما