شناسهٔ خبر: 51145189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خانواده‌ای با رتبه‌های قرآنی

خانواده قلندری اصالتا اهل روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر هستند که توانسته‌اند با کسب رتبه‌های برتر در بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خوش بدرخشند. خانواده قلندری اصالتا اهل روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر هستند که توانسته‌اند با کسب رتبه‌های برتر در بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خوش بدرخشند.

صاحب‌خبر -
خانواده قلندری اهل بوشهراند و پیشینه خاندانی‌شان متعلق به روستای چاوشی از توابع شهرستان دشتی است. این خانواده بسیار خوش‌اخلاق و خونگرم از جمله چهره‌های موفق بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی هستند که طی مراسمی از آنان و دیگر برگزیدگان تجلیل شد. خبرنگار افتخاری ایکنا با این خانواده قرآنی که حائز رتبه انفرادی و دوم تیمی شدند، گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم.

علیرضا قلندری، پدر 46 ساله این خانواده قرآنی که کارمند پایگاه دریایی ارتش بوشهر است به خبرنگار افتخاری ایکنا در مورد تأثیر قرآن در محیط خانواده، بیان کرد: پویش تلاوت قرآن کریم به‌صورت خانوادگی در طول روزهای هفته در این خانه برقرار است و تأثیرات اخلاقی نور قرآن در روابط اجتماعی و شخصیتی و حتی پیشرفت تحصیلی فرزندانم نمایان است و حضور همسرم و پسرانم در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، این خانه را به سفینه سکینه‌‌بخش و خیمه‌گاه امنی مبدل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثمره ازدواجم همین سه فرزند پسر است، گفت: این حقیر معتقدم که سالم زندگی کردن و لقمه حلال سر سفره آوردن تأثیر بسزایی در تربیت فرزندان دختر و پسر دارد. همچنین توجه به خواسته‌های منطقی فرزندان و بها دادن به آنان از ملاک‌های اینجانب است. همیشه تلاش کردم در هر نقطه از شهر بوشهر که کلاس‌ها و محافل انس با قرآن برقرار است، همسر و پسرانم را همراهی کنم تا از محضر و علوم آموزشی اساتید قرآنی نام‌آشنا هم‌استانی و کشوری بهره‌مند شوند.
خانواده‌ای با رتبه‌های قرآنی

قلندری با بیان اینکه همسر و فرزندانم را برای گذراندن دوره‌های مقدماتی کلام‌الله و شرکت در رشته‌های مختلف قرآنی مورد حمایت قرار داده‌ام، اظهار کرد: بحمدلله عزیزانم با تلاش و پشتکار خودشان، هم در سطح مسابقات نداجا و کل ارتش صاحب چندین رتبه مختلف در مسابقات قرآنی شده‌اند.

وی افزود: همسرم خدیجه شایانی که در رشته قرائت ترتیل از استاد منشاوی تقلید می‌کند تاکنون موفق به حفظ چهار جزء اول و یک جزء آخر قرآن کریم شده است و توانسته حائز مقام اولی نداجا و رتبه سومی مسابقه قرآنی آجا در رشته حفظ یک جزء شود. وی با تأسی از سیره حضرت زینب کبری(س) با شیوه‌های مادرانه در خیمه‌گاه خانواده به تربیت قرآنی فرزندانم پرداخته‌ است.

قلندری بیان کرد: خانواده ما تاکنون در مسابقات قرآنی و رقابت‌های منطقه‌ای و استانی نیروهای مسلح به‌صورت متعدد شرکت داشته است و برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از رقابت‌ها توسط متولیان امور‌قرآنی عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی بوشهر موجب نتایج خوبی شد و این نکته کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی موفقیت‌های خود را مدیون الطاف بی‌پایان پروردگار یکتا و عنايات آل مصطفی(ص) است، گفت: محمد و رضا فرزندان دوقلوی خانواده که 12 سال سن دارند، ‌مانند مادرشان به مباحث صوت و لحن و قرائت ترتیل و حفظ سوره‌های قرآن علاقه‌مند هستند، و پسرم رضا با تقلید از مصطفی اسماعیل، تاکنون دو رتبه اولی در رشته اذان مسابقه نداجا و دو رتبه اولی رشته اذان در مسابقه آجا و به ترتیب یک رتبه اولی در مسابقه نداجا و یک رتبه اولی در مسابقه آجا در رشته قرائت ترتیل کسب کرده است. همچنین محسن پسر بزرگم که 16 سال سن دارد در رشته قرائت ترتیل به تقلید از استاد منشاوی فعالیت‌های قرآنی دارد و حائز رتبه اول و دوم در مسابقات قرآنی نداجا و آجا است.
خانواده‌ای با رتبه‌های قرآنی
 
این پدر خانواده قرآنی بیان کرد: سه پسرم آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع) را الگوی موفقیت‌های خود می‌دانند. محمد نیز در رشته قرائت تحقیق با تقلید از استاد مصطفی اسماعیل، در رشته اذان به ترتیب حائز دو رتبه دومی در مسابقه نداجا و دو رتبه دومی و یک رتبه اولی در مسابقه قرآنی آجا شده است.

حامد فکوری
انتهای پیام

نظر شما