شناسهٔ خبر: 51145110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

قیمت نفت خام امروز در معاملات جهانی در پی واکنش به خبر احتمال کاهش عرضه نفت از سوی کشورهای عضو اوپک پلاس روندی صعودی به خود گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته می‌شود به دلیل نگرانی ها درباره شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به امیکرون در جهان، ممکن است کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم پیشین خود برای افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام را مورد بازنگری قرار دهند. 

کارشناسان بر این باورند شیوع جهش امیکرون در جهان ممکن است موجب اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی در کشور‌ها و  در نتیجه کاهش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی شود.

امروز در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با همین میزان افزایش، ۶۹ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند علت اصلی افزایش قیمت نفت خام در روز‌های گذشته ترس بازار از تصمیم سازمان اوپک پلاس برای توقف تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام و عرضه آن به بازار است.

سازمان اوپک پلاس قرار است امروز در نشست خود در مورد تغییر احتمالی در میزان تولید و عرضه نفت خام به بازار تصمیم گیری کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر اعلام کرده بود به منظور مقابله با افزایش بی سابقه قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی آمریکا قرار است ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود را آزادسازی کند. برخی کشور‌های متحد واشنگتن از جمله کره جنوبی، استرالیا و انگلیس نیز اعلام کرده بودند در این راه با دولت آمریکا همراهی خواهند کرد.

قیمت بنزین در ماه اخیر در برخی کشور‌های اروپایی و بخش‌هایی از آمریکا از جمله کالیفرنیا به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته و موجب نارضایتی عمومی در این کشور‌های شده است.

انتهای پیام/

نظر شما