شناسهٔ خبر: 51144670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

پشت پرده تغییرات در فیس‎ بوک و توییتر

تغییر نام فیس‎بوک از سوی مارک زاکربرگ و خروج جک دورسی از توییتر طی روز های گذشته با واکنش‎ هایی همراه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، خروج «جک دورسی» از توییتر نشان می‌دهد که امروزه در «سیلیکون ولی»، رسانه‌های اجتماعی به میدانی برای فرار تبدیل شده‌اند.

پس از تغییر نام فیس‌بوک و تمرکز جدید بر متاورس، استعفای «دورسی» نشانه دیگری است که نشان می‌دهد این صنعت اکنون شبکه‌های اجتماعی بزرگی را که در ۲ دهه گذشته ساخته است به عنوان «برنامه‌های کاربردی میراثی»، مشکلی می‌بیند که در مشکلات اجتماعی آزاردهنده غرق شده‎اند.

بلندپروازترین و بی قرارترین بنیانگذاران، سرمایه گذاران و مهندسان فناوری همیشه ساختن چیزی جدید از ابتدا را به تعمیر و اصلاح محصولات موجود ترجیح داده‎اند.

«دورسی» که ۲ دهه پیش برای نخستین بار ایده توییتر را ارائه داد، دوشنبه گذشته اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند و شرکتی را که از سال ۲۰۱۵ هدایت می‌کرد، ترک می‌کند.

این اقدام چند هفته پس از اعلام «مارک زاکربرگ»، موسس فیس‌بوک، مبنی بر تغییر نام شرکت خود به «متا» و تمرکز مجدد تلاش‌های آینده خود بر روی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ایجاد یک دیجیتال ۳ بُعدی برای کار و بازی صورت می‌گیرد.

درگیری هیئت مدیره با سرمایه گذاران فعال نیز ممکن است «دورسی» را به سمت خروج سوق داده باشد اما واضح بود، از توییت‌های عمومی او گرفته تا تعاملاتش در داخل شرکت، همانطور که توسط کارمندان گزارش شده که مدیر عامل در مورد شغل خود نیز دوسوگرا بود؛ مدیرعاملی به طور فزاینده‌ای سیاسی شده است.

مدیران اجرایی مرتباً برای پاسخ به پرسش‎های قانونگذاران و گوش دادن به سخنان آن‌ها به کنگره می‌روند؛ این فرآیندی است که «دورسی»، حتی بیشتر از همتایانش، آن را تحمیلی مضحک می‌دانست.

تصمیم «جک دورسی» برای مسدود کردن حساب «دونالد ترامپ» پس از اعتراضات ۶ ژانویه، باعث شده که هنوز خشم ترامپ فروکش نکند.

اداره یک شرکت رسانه‌های اجتماعی پس از تبدیل شدن به یک شغل پر از معضلات حل نشدنی، مانند ایجاد تعادل در آزادی بیان و اطلاعات نادرست، حریم خصوصی و قابلیت همکاری، باز بودن و ایمنی کاربر و موارد دیگر، جذابیت خود را از دست می‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما