شناسهٔ خبر: 51144567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ارمنستان اعلام کرد:

جمهوری آذربایجان اینترنت در قره باغ کوهستانی را مختل کرده است

منابع ارمنی از ایجاد اختلال عمدی در ارتباط تلفن همراه و اینترنت در قره باغ کوهستانی توسط جمهوری آذربایجان خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو ارمنستان، یک مقام قضائی ارمنستان از ایجاد اختلال عمدی در ارتباط تلفن همراه و اینترنت در قره باغ کوهستانی خبر داد و گفت که این اختلال از سوی جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد.

در این ارتباط گفته شده که نزدیک به یک ماه است که وسایل ارتباطی در قره باغ کوهستانی با اختلالات جدی مواجه هستند و این مشکل در مناطق واقع در مجاورت خط تماس با جمهوری آذربایجان حادتر است و در برخی از مناطق هیچ ارتباطی برقرار نیست.

منابع ارمنی در این ارتباط گفته اند که تردیدی وجود ندارد که دسترسی به ارتباطات سیار و اینترنت در قلمرو قره باغ عمداً با تأثیرگذاری بر فرکانس‌ها و ابزارهای فنی مورد استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مخابرات مسدود شده است و جمهوری آذربایجان از هر روشی برای نقض حقوق بشر مردم قره باغ و ایجاد مزاحمت استفاده می‌کند.

دور جدیدی از درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از دو هفته پیش شروع شد، هرچند پس از حضور دو طرف در اجلاسی در روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین این درگیری‌ها متوقف شده است. چند روز پیش از این نیز «سورن پاپیکیان»، وزیر دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که بدنبال افزایش قدرت نیروهای مسلح این کشور است. در این ارتباط، وزیر دفاع ارمنستان در رایزنی با مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان گفته است از هرگامی برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح استفاده خواهد کرد. پاپیکیان با تاکید بر انجام اصلاحات بزرگ در ارتش ارمنستان، از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور خواست تلاش خود را برای حل مسائل به کار گیرند.

نظر شما