شناسهٔ خبر: 51144334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ساخت کنترلر پلی استیشن برای گوشی‌های هوشمند

اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع شرکت سونی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی کنترلر‌های پلی استیشن ویژه‌ای برای گوشی‌های هوشمند است.

صاحب‌خبر -

فرارو- به نظر می‌رسد که سونی تلاش‌های خود را برای توسعه بازی با گوشی‌های هوشمند تجدید کرده و این ادعا از آنجا ناشی می‌شود که اخیراً اطلاعاتی از یک پتنت این شرکت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این برند روی یک کنترلر پلی استیشن کار کند که به تلفن هوشمند متصل می‌شود.

به گزارش فرارو، این اولین باری نیست که غول فناوری ژاپنی تلاش می‌کند تا بازی‌ها را به دستگاه‌هایی قابل حمل‌تر منتقل کند. در سال ۲۰۱۱، این شرکت گوشی Sony Ericsson Xperia Play را ساخت که یک گوشی کشویی بود که دارای یک joypad و دکمه‌هایی شبیه به کنترلر کنسول‌های بازی پلی استیشن بود. در حالی که این مدل مفهومی کاملاً نوآورانه و جلوتر از زمان خود بود، فناوری در آن زمان نسبتاً محدود بود. انجام بازی‌های فشرده سه بعدی در آن زمان با سخت افزار موجود غیرممکن بود، اگرچه این مشکل اکنون دیگر محدود کننده نیست.

ساخت کنترلر پلی استیشن برای گوشی‌های هوشمند

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند گیمینگ در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب هستند، که مشخصات و ویژگی‌های بالایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند بسیاری از بازی‌های چند نفره فشرده مانند PUBG را که اندازه نقشه بزرگی نیز دارند، اجرا کنند. حالا، این شرکت یک کنترلر جدید مانند نسخه پلی استیشن را به ثبت رسانده است که منحصراً برای تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته شده است. با نگاهی به تصاویر این پتنت، می‌توانیم دکمه‌ها، پد‌ها و ماشه‌های نمادین را ببینیم که آن را به یک کنترل‌کننده کامل تبدیل می‌کند.

با این حال، ما هیچ راهی نداریم که بدانیم آیا این کنترلر از موتور‌های لرزشی DualSense نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر. همین سال گذشته گزارش‌های جاسوسی، تصاویر دستگاه بازی Xperia Play ۲ این شرکت را که هنوز منتشر نشده، به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند. اگر این محصول واقعاً به خط تولید راه یابد، احتمالاً دو معنا را به همراه خواهد داشت؛ یا اینکه این شرکت در حال کار بر روی لوازم جانبی است که با هر گوشی هوشمندی برای کنترل‌های بازی سازگار است، یا اینکه یک دستگاه Xperia Play خواهد بود که پخش بازی (PS Now) را با عملکرد گوشی هوشمند همراه می‌کند.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

برچسب‌ها:

نظر شما