شناسهٔ خبر: 51144168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش بینی ۸۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به استمرار بارش های نرمال در سه ماه آینده پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار برسد.

صاحب‌خبر -

سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: افزایش جهت و میزان خسارت ملخ صحرایی تابع شرایط آب و هوایی و میزان بارش‌هاست. در صورت فراهم بودن شرایط امکان هجوم ملخ فراهم است.

معین ادامه داد: وقتی جمعیت ملخ از حد مشخصی افزایش یابد، به دلیل برخورد و تماس با یکدیگر از ملخ معمولی به ملخ مهاجر تغییر حالت می دهد که در نتیجه می تواند تا ۴۰ کیلومتر در روز جا به جا شود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارندگی مناسب شرق عربستان و شرق شبه جزیره عربستان و حر‌کت سیکلون ها از سمت اقیانوس هند به سمت شاخ آفریقا، عمان و یمن شرایط برای افزایش جمعیت ملخ فراهم است. بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی طی ماه های آینده شرایط آب و هوایی در حد نرمال و بیش از نرمال است.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به استمرار بارش های نرمال در سه ماه آینده و وجود چند سیکلون (چرخه)  پیش بینی می شود که سطح مبارزه به ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که ملخ از سمت شبه جزیره عربستان به استان هرمزگان و بخش هایی از بوشهر و سواحل سیستان و بلوچستان را مورد حمله قرار گیرد.

پیش بینی ۸۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی

معین گفت: بنابر آمار امسال در سطح ۱۷۸ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های بومی صورت گرفت که حدود ۷۰ هزار هکتار مربوط به ملخ مراکشی و مابقی سایر ملخ هاست.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: تخصیص اعتبار به مبارزه ملخ های بومی و مراکشی از طریق اعتبار استانی و وزارتخانه صورت می‌گیرد.

 

نظر شما