شناسهٔ خبر: 51144096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

بی‌واسطه؛ نه شیشه دودی نه خودروی ضدگلوله

صاحب‌خبر -
این رفتارها پوپولویستی نیست، زمانی پوپولیستی می‌شود که اقدامی برای حل مشکلات انجام نشود،‌حضور در میان مردم یک رفتار بجا و یک فرصت است که در ۸ سال گذشته مغفول واقع شده و باعث گشته تا میان مردم و مسئولین فاصله بیفتد.
سید ابراهیم رئیسی در زمان آغاز به کار تاکنون چندین سفر استانی داشته و در چند نمونه نیز به خاطر شرایط ایجاد شده، سر زده به میام مردم رفته و با آنها گفت‌وگو کرده است.
اگر قرار است ایرادی وارد شود باید به دوره‌ای انتقاد کرد که مردم را از پشت شیشه‌های دودی خودروی ضد گلوله به تماشا می‌نشستند نه آن که رئیس جمهور کنونی برای گفت‌وگو با مردم به میان آنها می‌رود تا از مشکلاتی که به خاطر قطع جایگاه‌های سوخت در پی حمله سایبری ایجاد شده آگاه شود یا به میان مردمی می‌رود که مقابل مجلس تجمع کرده‌اند و خواهان تأمین داروی برای بیماری اس ام ای هستند.
تعجب برای آن جایز است که در دوره گذشته رئیس جمهور برای حضور در میان مردم بودن اکراه داشت و آنها را از بالا می‌دید و در دو سال پایانی دوره خود ویروس کرونا نیز بهانه‌ای برای دوری هر چه بیشتر از مردم ایجاد کرده بود.
قدر مسلم هر آنچه که در دوره ۸ سال دولت تدبیر و امید در کشور گذشت، سویه‌های خوبی برای کشور نبود و باعث شد علاوه بر تضعیت و تخریب اعتماد مردم به دولت و نظام اسلامی، زیان‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون به بار بیاید. برای ترمیم فضایی منفی تخریبی که در ۸ سال به کشور وارد شده زمان نیاز است و این دولت در طول ۸ سال فعالیت خود توانسته بخش کوچکی از آلام را بکاهد که نمونه آن در عرصه بسیج ملی برای واکسیناسیون بیماری کرونا نمود دارد.
البته در مسیر کاری دولت، همه دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهور تا زمانی که با مردم صداقت داشته باشند و خود را خدمتگزار مردم و مردم را ولی نعمت خود بدانند، راه خدمت هوارتر خواهد شد.
روز گذشته نیز سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به میان بیماران اس ام ای و خانواده‌ها آنها که مقابل مجلس تجمع کرده بودند رفت و با مشکلات آنها آشنا شد.
رئیس‌جمهور پس از پایان نشست مشترک هیأت دولت و نمایندگان مجلس در جمع خانواده بیماران SMA که از روز یکشنبه مقابل مجلس تجمع کرده‌اند، حضور یافت.
رئیسی هنگام خروج از ساختمان مجلس، با مشاهده خانواده‌هایی که به همراه فرزندان بیمار خود کنار خیابان تجمع کرده بودند، از ماشین پیاده شده و با حضور در جمع ایشان با این خانواده‌ها گفت‌وگو کرد.
در این دیدار والدین بیماران SMA درخواست ها و مطالبات شان در زمینه تامین دارو و مشکلات درمانی فرزندانشان را مطرح کردند.
رئیسی ضمن ابراز همدردی با این خانواده ها، اطمینان داد که دولت برای برطرف کردن مشکلات دارو و درمان کشور بویژه بیماران خاص مانند بیماران SMA تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.
اس ام ای بیماری ژنتیکی پیش رونده در نوزادان می‌باشد که با گذشت زمان شدت این بیماری عصبی عضلانی افزایش می‌یابد و برای جلوگیری از تشدید آن، بیماران مبتلا حتما باید تحت درمان بوده و دارو مصرف کنند.

نظر شما