شناسهٔ خبر: 51143830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کارشناس صهیونیست: قدرت حمله به ایران را نداریم

یک کارشناس صهیونیستی با تاکید بر شکست سیاست‌های اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اسرائیل توانایی حمله به این کشور را ندارد و در صورت حمله شکست سنگینی متحمل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی نوشت که « یوسی میلمان» تحلیلگر استراتژیک صهیونیست فاش کرد که اسرائیل ظرفیت نظامی برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد و در صورت حمله شکست سنگینی متحمل خواهد شد.

روزنامه رای الیوم نوشت: این کارشناس صهیونیست در روزنامه عبری « هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد که تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو باید راهبرد جدیدd برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کنند؛ چراکه تا امروز تمامی راهبردها و سیاست‌های اتخاذ شده اسرائیل در برابر ایران با شکست همراه بوده است.

رای الیوم در ادامه افزود: این تحلیلگر که به دلیل روابط نزدیکش با نهادهای امنیتی در تل آویو شناخته می‌شود، تاکید کرد که بهترین راه حل برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تلاش اسرائیل برای دستیابی به تفاهم با ایالات متحده برای دادن «چترهسته‌ای» به آن است و همچنین علنا تاکید شود که این راهبرد برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین میان ایران و قدرت‌های بزرگ مورد نیاز است که پیشنهاد چتر هسته‌ای می‌تواند به هم‌پیمانان آمریکا و اسرائیل یعنی عربستان، امارات متحده عربی و بحرین نیز گسترش یابد.

در این گزارش آمده است که این کارشناس صهیونیست با تکرار ادعای تهدید هسته ای اسراییل توسط ایران در ادامه نوشت: «چتر هسته‌ای» به این معناست که هرگونه تهدید هسته‌ای از سوی ایران برای اسرائیل، حتی اگر اشاره‌ای باشد، با تهدید آمریکا علیه ایران با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مواجه خواهد شد. همانطور که کره جنوبی که با رقیب هسته‌ای خود، کره شمالی روبرو است. استقرار چتر هسته ای تضمینی برای بازدارندگی برنامه هسته ای ایران و خطر توسعه سلاح هسته ای است که از خلال آن شاید اسرائیل بتواند استراتژی جدیدی در برابر توانایی و برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: این تحلیلگر سخنان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ و ژنرال «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی را اظهاراتی پوچ و واهی و غیر ضروری دانست و گفت: مسئولی که بتواند حریف را فریب دهد و از فریب روانی علیه آن استفاده کند، عاقل است و اما کسی که شهروندان را فریب می‌دهد در واقع خود را فریب داده و این امر بسیار خطرناک است.

 روزنامه مذکور تاکید کرد: این تحلیلگر صهیونیست فاش کرد که برای حمله به ایران، هواپیماهای نیروی هوایی باید از حریم هوایی کشورهای عربی عراق و اردن و همچنین عربستان سعودی عبور کنند، بنابراین نیاز است که نیروی هوایی به حداکثر بار بمب و موشک و حداکثر ظرفیت حمل و نقل مجهز باشد و این امر نیاز به سوخت گیری هوایی دارد که منجر به کند شدن روند حمله و افزایش خطر شکست می‌شود.

 در ادامه گزارش روزنامه رای الیوم آمده است که یوسی میلمان فاش کرد که مایه تاسف است که ده‌ها میلیارد شِکِل ( واحد پول) برای آموزش نیروی هوایی اسرائیل برای حمله ای که انجام نخواهد شد، خرج کنیم. همچنین حمله اسرائیل به ایران با محکومیت گسترده بین المللی و شاید با تحریم و بدتر از آن، مواجه خواهد شود.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: وی گفت که حتی اگر عملیات نظامی اسرائیل موفق به حمله و آسیب رساندن به سایت‌های هسته ای جمهوری اسلامی ایران شود و این کشور تصمیم به بازسازی آنها نگیرد در عوض خواستار خلع سلاح اتمی خاورمیانه می شود و در این صورت نیز اسرائیل شکست خواهد خورد.

بر اساس گزارش رای الیوم: این کارشناس صهیونیستی در پایان نوشت که در صورت حمله و درخواست ایران برای از بین بردن تسلیحات هسته‌ای اسرائیل، ایالات متحده نمی‌تواند به دفاع از اسرائیل ادامه دهد، همانطور که تاکنون در هر مجمع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام داده است. 

پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که مقامات صهیونیستی بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری را برای آماده‌ سازی حمله به تاسیسات هسته‌ ای ایران تصویب کرده‌ اند که گفته می‌ شود این بودجه به هواپیماها و پهپادهای جمع‌ آوری اطلاعات و همچنین تسلیحات سفارشی برای حمله به تاسیسات زیرزمینی به شدت مستحکم ایران تزریق می‌ شود و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان به ویژه کارشناسان صهیونیست این اقدام را پوچ و واهی می‌دانند که تنها هزینه اضافی برای اسرائیل خواهد بود.

 

نظر شما