شناسهٔ خبر: 51143797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

با اعتدال به اهواز رسیدگی نشده است

حسینی با بیان اینکه به حق و با اعتدال به اهواز رسیدگی نشده است گفت: یکی از دلایل این مساله این است که مدیریت در اهواز، مدیریت صاحب اختیار در رابطه با ظرفیت‌های موجود در اهواز و استان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» شامگاه (چهارشنبه ۱۰ آذر) در نشست شورای اداری و آیین معارفه سرپرست فرمانداری اهواز اظهار کرد: فرماندار سابق اهواز یک مسئولیت و تجربه ۴۰ ساله را پشت سر گذاشت؛ در تجربه فرمانداری اهواز سه رویداد رخ داد که هر کدام برای اخذ مدال شجاعت یا ثبت نقطه ضعف در کارنامه کافی بود و خوشبختانه آقای عالمی‌نیسی در هر سه رویداد خوش درخشید.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهواز به رتبه‌ای که باید می‌رسید، نرسیده است اضافه کرد: با وجود اینکه اطمینان داریم خوزستان از چرخه توسعه عقب نگه داشته شده اما اهواز نیز به تناسب سایر شهرستان‌های استان، در این خصوص عقب‌تر مانده است.

 

وی با اشاره به وضعیت مناطق اهواز عنوان کرد: روستاهای اهواز جزو ضعیف‌ترین و کم‌برخوردارترین روستاها هستند، به هیچ وجه فعالیت‌ها و زحمات آقای عالمی‌نیسی را نفی نمی‌کنیم اما به حق و با اعتدال به اهواز رسیدگی نشده است که یکی از دلایل آن این است که مدیریت در اهواز، مدیریت صاحب اختیار در رابطه با ظرفیت‌های موجود در اهواز و استان نیست.

 

حسینی تصریح کرد: در شرایطی که در اهواز شرکت نفت، حفاری و صنایع مختلف وجود دارد باید این شهر از سهمی که قانون برای آن تعیین کرده است، بهره‌مند می‌شد اما چنین نشد؛ در محدوده شهر اهواز چندین چاه نفت و چند کارخانه آلاینده وجود دارد که باید این شرکت‌ها و صنایعی مانند فولاد به وقت خود پاسخگوی محیط زیست اهواز باشند.

 

وی ادامه داد: این شرکت‌ها و صنایع، عوارض آلایندگی اهواز را پرداخت نکرده‌اند در حالی که اگر طلب اهواز از مناطق نفت‌خیز جنوب در اختیار فرماندار و شهردار اهواز قرار بگیرد قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون توجه دولت و نظام به اهواز بیشتر شده است ابراز کرد: اقدامات دولت در بحث آبرسانی، احداث شبکه فاضلاب و عمران شهری آغاز شده و با ادامه این کارها چهره اهواز تغییر می‌کند.

 

وی یاد آور شد: همه باید برای رفع مشکلات اهواز و پیشبرد این شهر، کنار فرماندار باشیم؛ این اعلام آمادگی نمایندگان، برای فرماندار شهری است که یک‌سوم جمعیت خوزستان را در خود جای داده و یک‌سوم مشکلات استان را به دوش می‌کشد، ظرفیت‌ها خوب است اما باید در اختیار وی قرار بگیرد تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

 

پایان پیام/690

نظر شما