شناسهٔ خبر: 51143788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد؛

اشتغالزایی ۱۵۰ هزار نفری ارمغان سفر رئیسی به خوزستان

اهواز - استاندار خوزستان گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان، اشتغالزایی حدود ۱۵۰ هزار نفری را برای مردم استان به ارمغان می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه و تکریم فرماندار اهواز اظهار کرد: طبیعتاً استان خوزستان به عنوان یک استان ویژه در سطح کشور مورد توجه مقامات قرار دارد؛ کلانشهر اهواز هم به عنوان مرکز استان از همین توجه ویژه برخوردار است.

وی افزود: آنچه که در اهواز اتفاق می‌افتد، نه در سطح استان بلکه در سطح ملی انعکاس دارد؛ حتی برخی مواقع در سطح بین‌المللی به آن پرداخته می‌شود. اهواز شهری با قدمت دیرینه و اصالت فرهنگی بسیار غنی است و ترکیبی از اقوام نیز یک ظرفیت خوب برای اهواز و استان محسوب می‌شود؛ البته در سطح ملی هم می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره‌مند شد.

خلیلیان تصریح کرد: طبیعتاً مسائل و مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد، در شهرستان اهواز هم هست و باید از برنامه‌ریزی‌های استانی برای اهواز نیز بهره‌مند شد؛ باید شهری توسعه یافته، نوین و شایستگی زندگی مردم داشته باشیم.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری از اینکه در دولت جدید انقلابی که همت خود را صرف حمایت از خوزستان کرده شاهد تحقق این روند باشیم، ادامه داد: طی دو سال اخیر شهر اهواز با مشکلات و مسائل عدیده ای دست به گریبان بود که از آن جمله می‌توان به بحث فاضلاب شهری، آب شرب، روان‌آب‌ها، توسعه شهری و محدودیت‌های صنایع بزرگ و آلودگی‌هایی که برای این شهر ایجاد کردند، اشاره داشت.

خلیلیان با اشاره به همت دوره جدید مدیریتی استان خوزستان به انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها بیان کرد: انتظار می‌رود که شرکت‌ها و صنایع بزرگ مسئولیت‌های اجتماعی را به نحو احسن در قبال شهر اهواز و دیگر نقاط استان انجام دهند؛ این شرکت‌ها و مؤسسات از ظرفیت‌های استان خوزستان در راستای ارزش افزوده و درآمدزایی بهره‌مند می‌شوند؛ بنابراین باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود اهمیت بدهند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه چهار ماده‌ای این شرکت‌ها باید از نیروها و پیمانکاران بومی استفاده کنند؛ باید مالیات را در شهر اهواز پرداخت، گردش بودجه و حساب‌های بانکی آنها نیز باید در اهواز و همین استان خوزستان باشد.

خلیلیان با اشاره به اینکه شرکت‌ها و صنایع خوزستانی باید از ظرفیت‌های بیمه استان استفاده کنند، ادامه داد: برخی خریدهای ساده آنها نیز از بیرون استان انجام می‌شود، با وجودی که کارخانه‌های تولیدی استان ضمن اشتغالزایی برای نیروی انسانی انتظار خرید محصول را دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارگروهی تشکیل شده تا مسائل مربوط به شرکت‌ها را پیگیری کند، گفت: از بدو ورود به استان با مشکلاتی همچون شرکت هفت تپه، کرونا، مسائل کارگری اهواز و شهرداری‌ها، فاضلاب و زلزله اندیکا مواجه شدیم.

خلیلیان گفت: برخی از مسائل مثل هفت تپه را به صورت نسبی حل و برای مقابله با کرونا پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون در مرحله اول محقق شد.

وی با اشاره به تدوین برنامه دو ساله بر اساس خواسته رئیس جمهور عنوان کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز تهیه شده و با همکاری معاونت اجرایی و معاون اول ریاست جمهوری آنها را به تصویب رساندیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مصوبات (در حوزه اشتغال بانوان، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، فرهنگی، کشاورزی، بهداشت و درمان، حاشیه نشینی و راه‌های استان) سفر ریاست جمهوری را با اعتبار نزدیک به ۳۶ هزار میلیارد تومان داشتیم که اشتغالزایی حدود ۱۵۰ هزار نفری را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

خلیلیان تصریح کرد: وزارت نفت مکلف شده در این اعتبارات به تعهدات خود به میزان هفت هزار میلیارد تومان عمل کند، دو هزار میلیارد تومان آن برای سال جاری و مابقی برای دو سال آینده است.

نظر شما