شناسهٔ خبر: 51142374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

تاکید دوباره مجلس بر رسمیت برگ سبز خودرو

خبرگزاری تسنیم

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: برگ سبز خودرو در حکم سند رسمی خودرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در برنامه "تهران 20" در پاسخ به سؤالی درباره نظر رسمی مجلس درباره موضوع نقل و انتقال خودرو با برگ سبز اظهار کرد: نظر صریح ما این است که نیروی انتظامی هم می‌تواند نقل و انتقال را با برگ سبز داشته باشد و احتیاجی در همه موارد به مراجعه به دفتر اسناد نیست.

وی افزود: بعضی از مصادیق وجود دارد مانند اینکه چند نفر با هم شراکت دارند که باید به دفاتر اسناد مراجعه کنند.

پژمانفر ادامه داد: امروز تلاش ما این است اگر آن اطلاعاتی که در اختیار دفاتر قرار می‌گیرد در اختیار نیروی انتظامی هم قرار بگیرد که الان تقریباً همه لینک‌ها انجام شده است، [برگ سبز] کفایت می‌کند و احتیاج به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.

در ادامه مجری برنامه تأکید کرد: نظر مجلس این است که نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست مگر در موارد خاص و استثنا؛ آقای محسنی‌ اژه‌ای هم دو هفته قبل اعلام کردند که در این موضوع ابهام هست که آقای پژمانفر اینجا گفتند هر ابهامی هست استفساریه بدهید و الان آقای اژه‌ای و قوه محترم قضائیه، پاسخ آن استفساریه همان پاسخی است که (نصراله پژمانفر، نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس) الان داد.

حجت‌الاسلام پژمانفر این سخنان مجری در این بخش از برنامه را تصدیق کرد.

نائب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در این برنامه تلویزیونی به صورت غیررسمی پاسخ استفساریه قوه قضائیه از مجلس درباره سند خودرو را اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی هم می‌تواند نقل و انتقال خودرو را با برگ سبز انجام دهد.

گفتنی است علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران روز گذشته به تسنیم درباره اقدام قوه قضائیه در خصوص درخواست استفساریه از مجلس درباره تعیین تکلیف ارگان دارای صلاحیت برای صدور سند رسمی خودرو گفته بود: هم‌اکنون 3 استفساریه بر له و بر علیه ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از سوی چند نفر مطرح شده و در مجلس در حال بررسی است که فعلاً نتیجه خاصی از آن بیرون نیامده است.

برچسب‌ها:

نظر شما