شناسهٔ خبر: 51138841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگاه پایین‌تر مسی از رونالدو در رده‌بندی کسب امتیاز برای تصاحب توپ طلا

با وجود کسب هفتمین توپ طلای دوران بازیگری‌اش لیونل مسی هنوز هم از حیث کسب بیشترین امتیاز برای تصاحب این جایزه پایین‌تر از کریستیانو رونالدو قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی دوشنبه شب برای هفتمین بار از سوی نشریه فرانس فوتبال به‌عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شد و توپ طلا را از آن خود کرد. این اتفاق فاصله مسی با کریستیانو رونالدو به‌عنوان دومین نفر در جدول دارندگان بیشترین توپ طلا را افزایش داد. مسی 34 ساله الان دو توپ طلا بیشتر از رقیب پرتغالی‌اش دارد که آخرین بار سال 2017 موفق به کسب این جایزه شد. با این حال مسی در پروسه دریافت هیچکدام از این هفت توپ طلا، به اندازه رونالدو امتیاز کسب نکرده است.

اعلام امتیازات 10 نامزد برتر کسب توپ طلای سال 2021 نشان می‌دهد که لیونل مسی با 613 امتیاز که تنها 33 امتیاز بیش از روبرت لواندوفسکی است، به‌عنوان بهترین بازیکنان جهان انتخاب شده است. نفر سوم هم در این رده‌بندی یعنی جورجینیو  460 امتیاز دارد. در همین حال رونالدو که برای اولین بار در 11 سال گذشته جایی در میان سه نامزد نهایی نداشت، 178 امتیاز گرفته و در رده ششم است.

کریستیانو رونالدو , لیونل مسی ,

با این وجود مجموع تمام امتیازاتی که مسی برای کسب هفت توپ طلایش گرفته از امتیازات رونالدو برای کسب پنج توپ طلا کمتر است. در حالی که مسی سه هزار و 574 امتیاز کسب کرده، رونالدو سه هزار و 781 امتیاز گرفته است. این بدان معناست که رونالدو با وجود کسب 435 امتیاز کمتر در رأی‌گیری امسال نسبت به لیونل مسی، همچنان از نظر کلی 200 امتیاز از او بیشتر دارد. این بدان معناست که در سال‌های اهدای توپ طلا به رونالدو، رأی‌دهندگان اتفاق‌نظر بیشتری درباره شایستگی فرد برنده برای تصاحب این جایزه داشته‌اند.

 

انتهای پیام/

نظر شما