شناسهٔ خبر: 51133175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار سمنان مطرح کرد:

افزایش تعامل شهرداری و نظام مهندسی برای ارایه خدمات به شهروندان

شهردار سمنان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بر لزوم تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت پیشبرد امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی نژاد در نشست با اعضای هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که امروز در سالن شهید بابایی شهرداری سمنان برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی اداری و تعامل شهرداری و این سازمان در پیشبرد اهداف مشترک و امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان، اظهار کرد: تعامل و همکاری دوطرفه میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان به دلیل جایگاه و نقش هر دو ارگان در ساخت و ساز و نوع ارتباط با شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اگر بین دو دستگاه شهرداری و نظام مهندسی ارتباط منطقی حاکم شود، شاهد بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهرهای استان از نظر زیباسازی سیمای شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان و مهم‌تر از همه، تکریم ارباب رجوع خواهیم بود.

شهردار سمنان با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید در حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری سمنان با نام «سامانه اخذ الکترونیکی تأیید پیش‌نویس پروانه احداث بنا»، تصریح کرد: با استفاده از این نرم‌افزار، پروسه زمان‌بر اخذ تاییدیه‌های مربوط به صدور پروانه، به کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش یافته است که با در نظر داشتن شرایط و الزامات بهداشتی جامعه کمک شایانی به کاهش یا حذف مراجعات حضوری شهروندان متقاضی صدور پروانه با مهندسان و تأیید کنندگان پیش‌نویس‌های پروانه احداث خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، معرفی سامانه «سمنان من»، نحوه ارائه خدمات مهندسی به اعضای سازمان نظام مهندسی، نحوه ارائه خدمات آتش نشانی و لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما