شناسهٔ خبر: 51132826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست سازمان ملل در همبستگی با فلسطین، داد اسرائیلی‌ها را درآورد

سپیده حسینی

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل این سازمان را به "نابودی تاریخ یهودیان" متهم کرده و از برگزاری نشستی به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود مدعی شد: سازمان ملل به جای اعلام طرح تاسیس "اسرائیل" در ۷۴ سال قبل، نشستی در همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار کرد.

اردان با اشاره به اینکه طرح تقسیم سال ۱۹۴۷ مشهور به قطعنامه شماره ۱۸۱ در حمایت از فلسطینی‌ها خواستار تقسیم فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا بود، از اقدام سازمان ملل در بزرگداشت انتقاد کرد و گفت: " ساکنان یهودی در دوره قیمومیت با این طرح موافقت کردند اما اعراب آن را نپذیرفتند."

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: "سازمان ملل تاریخ یهودیان را نابود کرده و واقعیت را تحریف کرد، یهودی‌ها تقسیم را پذیرفتند اما فلسطینی‌ها و کشورهای عربی آن را رد کرده و برای نابودی ما تلاش کردند."

او در ادامه نیز ادعاهای خود را درباره ظلم‌هایی که به یهودیان در کشورهایشان شده و اخراج آنها تکرار کرد و مدعی شد: تکان‌دهنده است که این "جنایات" کاملا از سوی سازمان ملل نادیده گرفته می‌شوند.

همچنین اردان اقدام سازمان ملل در برگزاری نشستی در همبستگی با فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل سال ۱۹۴۷ قطعنامه شماره ۱۸۱ برای تقسیم فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا به دو کشور یهودی و عربی را تصویب کرد.

اردان با شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی در حمایت از یهودیان جهان، تصمیم سازمان ملل برای حمایت از حق بازگشت یهودیان را که خواسته میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی و نوادگان آنها است، محکوم کرد.

سازمان ملل روز دوشنبه همزمان با روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها، نشستی با حضور مقامات بین‌المللی و نمایندگان جامعه مدنی برای حمایت از فلسطینی‌ها برگزار کرد.

انتهای پیام

نظر شما