شناسهٔ خبر: 51132825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سپاهان و گل گهر بیشترین سهم را دارند

ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان و گل گهر با نتایج خوبی که کسب کردند، ترین‌های هفته را از آن خود کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق سنت این فصل از لیگ برتر، هفته هفتم هم یک هفته کم گل از آب در آمد تا آمار ضعیف لیگ در فاکتورهای تهاجمی کمتر از قبل شود. در این هفته سپاهان تنها تیمی بود که بیش از یک گل به ثمر رساند و سه بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

عجیب اینکه بیش از نیمی از تیم‌ها یعنی دقیقاً ۱۰ تیم در این هفته موفق به گلزنی نشدند! این آمار تأسف بار نشان می‌دهد لیگ ایران تا چه حد ضعیف شده است که دلایل آن را می‌توان در موضوعات مختلفی مثل فقر دانش و جسارت مربیان، کوچ ستاره‌های درجه اول لیگ و نتیجه گرا بودن مدیران باشگاه‌ها جست‌وجو کرد.

در هر صورت برای این هفته کم گل نیز مروری خواهیم داشت بر نتایج و سپس به ترین‌های هفته می‌پردازیم:

نتایج هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

مس رفسنجان یک - هوادار صفر

پیکان صفر - گل گهر سیرجان یک

صنعت نفت آبادان یک - استقلال یک

سپاهان ۲ - نساجی صفر

پرسپولیس یک - نفت مسجد سلیمان صفر

شهرخودرو صفر - فجرسپاسی صفر

آلومینیوم صفر- ذوب آهن صفر

فولاد صفر- تراکتور صفر

بازی هفته: سپاهان ۲- نساجی صفر

جذاب‌ترین بازی هفته دیدار سپاهان و نساجی بود، دیداری که دو تیم فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند و به خصوص سپاهان موقعیت‌های زیادی خلق کرد. در نیمه دوم این دیدار اگر تعویضی‌های سپاهان دقت بیشتری می‌کردند شاید آمار کم گل‌های هفته هفتم از بین می‌رفت و سپاهان یک برد پر گل را جشن می‌گرفت.

تیم هفته: سپاهان

سپاهان برای دومین هفته متوالی، این بار در خانه با ارائه یک بازی تهاجمی و زیبا پیروز شدند تا همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی باشند. شاگردان محرم نویدکیا در روزی که پای شهریار مغانلو هم به گلزنی باز شد عملکرد خوبی داشتند و نمرات بالایی از متریکا دریافت کردند.

 ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: امیر قلعه نویی

سرمربی گل گهر که برای آخرین بار از روی سکوها نظاره‌گر بازی تیمش بود در دیداری مهم و البته سخت خارج از خانه به پیروزی رسید. گل گهر در حالی پیکان را با یک گل شکست داد که رقیب از مدعیان بالای جدولی به حساب می‌آمد و با توجه به تفکرات مجتبی حسینی، سرمربی این تیم، شکستن دیواره‌های دفاعی این تیم و کسب ۳ امتیاز کار راحتی نبود.

دروازه‌بان هفته: ایمان صادقی (فجرسپاسی)

ایمان صادقی در روزی که دروازه خود را برابر شهرخودرو بسته نگه داشت، هر ۴ شوت در چارچوب رقیب را هم مهار کرد و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. به غیر از او در این هفته کریستوفر کنت و محمدرضا اخباری هم عملکرد خوبی داشتند.

مدافع هفته: شاهین توکلی (مس رفسنجان)

مدافع مس رفسنجان در روزی که دروازه تیمش بسته ماند و با یک گل از سد هوادار گذشت، با هشت قطع توپ، ۶ دفع توپ و ۹ نبرد موفق بهترین بازیکن زمین بود. توکلی یکی از عناصر مهم در خط دفاع سه نفره مس است.

هافبک هفته: امین پورعلی (گل گهر)

امین پورعلی در روزی که تک گل سه امتیازی تیمش را به زیبایی به ثمر رساند، با توجه به پستش که هافبک دفاعی است در بسته ماندن دروازه گل‌گهر هم نقش ویژه‌ای داشت. او در روزی که هفت بازیابی توپ، سه شوت (۲ شوت در چارچوب) و یک گل به نام خود ثبت کرد، بهترین بازیکن زمین شد.

مهاجم هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

پس از هفت هفته بالاخره شهریار مغانلو خرید با ارزش سپاهان موفق به گلزنی شد و نه یک بار بلکه ۲ بار دروازه نساجی را باز کرد. مغانلو که در کارهای دفاعی هم موفق بود، در دیدارهای قبلی سپاهان هم با وجود عدم گلزنی، بازی مؤثری برای تیمش انجام می‌داد. او در روزی پنج شوت به سمت دروازه نساجی زد و سه بار از بازیکنان نساجی خطا گرفت بهترین بازیکن هفته هم از سوی متریکا لقب گرفت.

گل هفته: امین پور علی (گل گهر سیرجان)

تک گل سه امتیازی با ارزش گل گهر را در مقابل پیکان، امین پورعلی، کاپیتان این تیم روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تا تیمش ۱۳ امتیازی شود و همچنان در جمع مدعیان باقی بماند. این گل را با هم ببینیم:

 ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

نظر شما