شناسهٔ خبر: 51132612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عضویت ۳۰۰ دانش‌آموز گنابادی در مدرسه مجازی

شهردار گناباد از آغاز به کار مدرسه مجازی این شهرداری و عضویت ۳۰۰ دانش‌آموز از ۶۰ مدرسه گناباد در آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حمید زارع حسینی عنوان کرد: مهمترین حرکت و کمک در بحث مدیریت شهری، حضور و مشارکت مردم است و مطمئنا هر شهر و مدیریت شهری که بتواند شهروندان را در زمینه فرهنگ شهروندی فعال‌تر و مسئولیت‌پذیرتر کند و آن‌ها را در امور شهری مشارکت دهد قطعا موفق‌تر خواهد بود.

زارع حسینی اظهار کرد: با توجه به مأموریت‌های سنگین و دامنه کاری وسیع شهرداری به خصوص برای شهری مثل گناباد که محدوده خدماتی بسیار گسترده‌ای دارد و از طرفی مولفه جمعیت خیلی بالا نیست و بودجه و نیروی انسانی اصلا با این محدوده خدماتی گسترده، همخوانی ندارد؛ بنابراین به همکاری و مشارکت مردم نیاز مبرم داریم.

وی افزود: در زمینه ارتقاء فرهنگ شهروندی قبلا نیز اقداماتی از سوی روابط عمومی شهرداری گناباد در قالب کمیته فرهنگ شهروندی انجام شده که در زمینه مسئولیت‌پذیری، ارتقاء فرهنگ شهروندی، مشارکت‌پذیری و تعلق‌پذیری شهروندان محتواهای خوبی در موضوعات مختلف شهری تولید شد.

وی ادامه داد: در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی و در ادامه اقدامات کمیته فرهنگ شهروندی، ایجاد مدرسه مجازی شهرداری و شورای اسلامی شهر گناباد را استارت زدیم که این مدرسه با محوریت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، همچنین همراهی و همکاری پژوهش‌سرای پیامبر اعظم(ع)، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و مجتمع آموزش عالی گناباد به علاوه مرکز آموزش و تحقیقات سازمان همیاری و شهرداری‌های خراسان رضوی ایجاد و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است.

اولویت آموزش در مدرسه مجازی شهرداری گناباد، موضوع پسماند و بازیافت است

زارع حسینی گفت: در محدوده خدمات شهری گناباد ۶۰ مدرسه داریم که از هر مدرسه ۵ دانش‌آموز علاقه‌مند و نخبه انتخاب شده‌اند و در حال حاضر مدرسه مجازی شهرداری گناباد ۳۰۰ عضو دارد که از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و بالاتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت آموزش در مدرسه مجازی شهرداری گناباد، موضوع پسماند و بازیافت و محیط‌زیست است و اساتید مجرب از شهرستان و مرکز استان، هفته‌ای یک جلسه مطالب لازم را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: سرانه تولید زباله در گناباد، یک کیلوگرم است که این میزان، از سرانه تولید پسماند کشوری که ۷۰۰ الی ۸۰۰ گرم است، بالاتر است.

شهردار گناباد گفت: با توجه به اینکه تولید بیش از حد پسماند علاوه بر اسراف، هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند، بنابراین یکی از اهداف ما این است که از طریق آموزش‌های مدرسه مجازی بتوانیم سرانه پسماند را در شهرستان کاهش دهیم.

وی مهمترین هدف ایجاد این مدرسه را استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش فرهنگ شهروندی و تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در امور اجتماعی دانست و توضیح داد: دانش‌آموزانی که در این مدرسه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند این آموزش‌ها را به خانواده و جامعه منتقل می‌کنند و امیدواریم با مشارکت این دانش‌آموزان بتوانیم مباحثی همچون کاهش پسماند و از همه مهمتر جداسازی پسماندهای تر و خشک را در خانواده‌ها و جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: برای دانش‌آموزانی که در این آموزش‌ها شرکت می‌کنند امتیازاتی در نظر گرفته شده، از جمله برگزاری بازدیدها و اردوهای علمی و آموزشی در سطح شهرستان، استان و خارج از استان (به شرط مساعد بودن اوضاع به لحاظ شیوع کرونا)، همچنین در تلاشیم بتوانیم از طریق هماهنگی‌هایی که با مرکز آموزش و تحقیقات سازمان همیاری و شهرداری‌های خراسان داشته‌ایم، گواهی‌نامه‌های معتبر برای این دانش‌آموزان صادر شود که ارزش آموزشی هم داشته باشد.

شهردار گناباد گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مدیریت‌ها و دانشگاه‌هایی که تفاهم‌نامه امضا کردیم و از همه مهمتر اعضاء این مدرسه که دانش‌آموزان هستند بتوانیم دست در دست هم، شهری آباد، تمیز، پاک و شاداب را که درخور گناباد و گنابادی باشد، بسازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظر شما