شناسهٔ خبر: 51132405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

بررسی برگشت ارز حاصل از صادرات کشاورزی در میز ملی خرمای دشتستان

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از بررسی برگشت ارز حاصل از صادرات کشاورزی در میز ملی خرما در دشتستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برپایی میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر از مهم‌ترین استان‌های خرماخیز کشور است و بخش زیادی از جمعیت این استان از طریق خرما و نخل، امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۶.۲ میلیون اصله نخل در استان بوشهر بارور هستند و سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن انواع محصول اعم از خرما و خارک و رطب در نخلستان‌های استان بوشهر تولید و به بازار مصرف ارسال می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر حدود ۲۸ هزار تن خرمای با کیفیت استان بوشهر با ارزش ۳۵.۲ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

گزدرازی تصریح کرد: مشتریان خرمای بوشهر شامل کشورهای ترکیه و روسیه و افغانستان و همچنین اوکراین و ارمنستان و قزاقستان و تاجیکستان هستند که امیدواریم حجم صادرات خرمای استان افزایش یابد.

وی یادآور شد: دیروز نمایشگاه خرما در بوشهر با حضور ۱۱ استان خرماخیز افتتاح شد و ۷۰ شرکت، تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره ایجاد میز ملی خرما در دشتستان گفت: حمایت از تولید کنندگان خرما و ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات محصول و همچنین بسته حمایتی دولت از خرما از جمله موارد و مسائلی است که در این میز مطرح و گره‌گشایی می‌شود.

گزدرازی یادآور شد: برگشت ارز مربوط به صادرات خرما و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران نیز در این نشست ملی مطرح می‌شود.

نظر شما