شناسهٔ خبر: 51132198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم حفظ و احیای هویت تبریز در اجرای طرح‌های عمرانی

استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ و احیای هویت شهری تبریز در مطالعات و اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز‌های شهری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون ماده پنج تبریز گفت: هر کاری که در شهر انجام می‌شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد.

وی با اشاره به تراکم شدید ساخت‌وساز و فعالیت در محدوده مرکزی شهر تبریز اظهار کرد: این وضعیت باعث مشکلات زیادی برای مردم شده و مبلمان شهری تبریز را فوق‌العاده آسیب‌پذیر کرده است.

خرم افزود: تمرکز فعالیت‌ها در مرکز شهر، هویت تاریخی محلات را هم از بین برده و شایسته نیست که شهری مانند تبریز چنین وضعیتی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید برای این مسأله چاره‌اندیشی شود افزود: هر کاری در شهر انجام می‌شود باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و تنها به جنبه درآمدزایی و سوددهی آن توجه نشود.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز در مطالعات و اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز‌های شهری به موضوع حفظ و احیای هویت شهری توجه جدی کند و تصمیمات به گونه‌ای باشد که آیندگان ما را مذمت نکنند.

بر اساس ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان به‌ وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار (و معاون عمرانی استاندار به عنوان جانشین) و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما