شناسهٔ خبر: 51131974 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

امیدرضا روانخواه در گفت‌وگو با خبرورزشی:

امیدوارم شنبه روز وحید امیری نباشد/ دربی بازترین بازیکنی که دیدم فرهاد مجیدی بود/ قایدی بود تفاوت‌ها مشخص می‌شد

۴ دربی و ۲ گل زده امیدرضا روانخواه را به یکی از بازیکنان فراموش نشدنی دیدارهای استقلال و پرسپولیس تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

مهدی یکتا؛ هافبک تهاجمی سابق استقلال خیلی زود با دو مرتبه متوالی گلزنی در دربی لقب «امید رفت و برگشت» گرفت و محبوب هواداران این تیم شد اما...

شاید بتوان او را یکی از بدشانس ترین بازیکنان استقلال هم نامید که خیلی زود و در ۲۶ سالگی مجبور شد به خاطر مصدومیت کفش‌هایش را آویزان کند.

درآستانه دربی رفت لیگ بیست و یکم دقایقی با امیدرضا روانخواه هم کلام شدیم:

اگر بخواهید در یک جمله دربی را تعریف کنید؟

سوپر بازی فوتبال آسیا که با هیچ مسابقه دیگری قابل قیاس نیست. واقعا هر جمله ای درباره عظمت دربی بگوییم باز هم کم است.

شما ۴ دربی بازی کردید و ۲ گل هم زدید. در این رابطه صحبتی ندارید؟

۴ مرتبه در دربی‌ها بازی کردم و اگر مصدوم نمی‌شدم تعداد دربی‌هایم چه بسا سه برابر یا بیشتر می‌شد اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که هرگز در دربی نباختم. سال اول رفت و برگشت گل زدم و با پرسپولیس مساوی کردیم. سال بعد یک بر صفر دربی را با گل فرهاد مجیدی بردیم و آخرین دربی هم که بازی کردم به تساوی رسید. گاهی اوقات ممکن است افسوس بخورم که سال اول حضورم در تیم بزرگ استقلال موفق شدم به عنوان‌هافبک ۷ گل بدون پنالتی بزنم و بعد رباط صلیبی پاره کردم و... اما باز هم به خاطر همان دو گلی که برای استقلال زدم خدا را شکر می‌کنم.

شاید جواب شما به این پرسش برای بازیکنان جدید استقلال آموزنده باشد. دربی برای یک بازیکن استقلال چقدر باید حائز اهمیت باشد؟

من همین قدر بگویم که گلزنی یا انجام بازی خوب در دربی می‌تواند مهر اعتماد هواداران را پای برگه قرارداد یک بازیکن بکوبد. من نمی‌خواهم اسم بیاورم ولی بازیکنانی را می‌شناختم که در کل بازی‌های لیگ خوب بودند منتهای مراتب در دربی گل نزدند یا اصلا خوب نبودند، همین مسئله باعث شد از چشم هواداران استقلال بیفتند. شما به عنوان بازیکن کافی است در دربی گل بزنید، پاس گل بدهید یا پنالتی بگیرید آن گاه دیگر محبوب طرفداران خواهید شد. دربی یک جورهایی گارانتی محبوبیت در استقلال است.

بهترین پاداشی که پس از پیروزی در دربی گرفتید؟

آن زمان که پول خودمان را نمی‌دادند! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) بهترین پاداشی که گرفتم بازخورد گل خودم در دربی به ویژه گل دوم بود. هواداران استقلال بعد از گل دوم به من لقب «امید رفت و برگشت» دادند که بهترین پاداش من از تیم استقلال و هوادارانش بود.

دربی بازترین بازیکنی که دیده اید؟

نسل قبل از ما دربی باز بیشتر داشت. مهدی‌هاشمی‌نسب یا محمد نوازی که خیلی خوب بودند. از همبازیانم هم باید به مجتبی جباری اشاره کنم که عالی بود. فرهاد مجیدی هم به نظرم دربی بازترین بود. خیلی خوب و راحت جلوی پرسپولیس بازی می‌کرد و راحت گل می‌زد.

سنگین ترین رختکن دربی که تجربه کردید؟

زمان سرمربیگری آقا فیروز کریمی‌که تحت فشار زیادی بودیم. اگر دربی را واگذار می‌کردیم شاید کادر فنی برکنار می‌شد و روی همه ما هم فشار زیادی بود اما خدا را شکر نباختیم. هرگز آن روز را فراموش نمی‌کنم چون رابطه خوبی با آقا فیروز داشتم. البته من با همه مربیانم در استقلال از مرحوم ناصر حجازی بگیرید تا امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی و... خوب بودم و مشکلی نداشتم.

بهترین هم اتاقی شما در دربی‌ها چه کسی بود؟

هم اتاق من همیشه بهترین بود. مجتبی جباری که واقعا از همان اولین دربی خیلی از لحاظ روحی و روانی به من کمک کرد. شب قبل از اولین دربی به من گفت که فردا روز توست و آن قدر به من جوان انگیزه داد که موفق به گلزنی شدم. از این بابت همیشه مدیون و ممنون دار او هستم.

خاطره جالبی از مجتبی جباری که تا به حال تعریف نکرده باشید؟

من و مجتبی جباری همیشه هم اتاق بودیم و درآن مقطع دکتر تغذیه داشتیم. دکتر فرجی که توصیه کرده بود صبح بازی‌ها حلیم بخوریم. من و مجتبی صبح دربی سفارش می‌دادیم تا از بیرون برای ما حلیم بیاورند و ...

پس راز موفقیت مجتبی جباری و شما خوردن حلیم آن هم صبح دربی بود؟

راز موفقیت؟! (با خنده) من و مجتبی حلیم می‌خوردیم اما این به توصیه دکتر تغذیه خودمان بود. البته تا حدودی هم به ما کمک می‌کرد ولی رازی در کار نبود. راستی این را هم حتما باید بگویم که ما دو نفر خیلی با هم هماهنگ بودیم و دومین گل دربی من با پاس مجتبی بود.

دوست دارید دربی شنبه را در کنار چه کسی یا کسانی تماشا کنید؟

هم نسل‌های خودم. مجتبی جباری، وحید طالب لو، بیژن کوشکی، پژمان منتظری، پیروز قربانی، امیر حسین صادقی، مهدی امیرآبادی، آرش برهانی، فرهاد مجیدی و... که البته می‌دانم امکان پذیر نیست. واقعا دلم برای همه این عزیزان تنگ شده است.

جای کدام بازیکن در این دربی خالی است؟

من فکر می‌کنم مهدی قایدی! اگر مهدی روز شنبه در استقلال بود تفاوت‌ها را رقم می‌زد.

دربی بازترین بازیکنان فعلی دو تیم کدامیک هستند؟

وریا غفوری تجربه بالایی دارد و همیشه در دربی‌ها خوب بوده است. از آن طرف هم فکر می‌کنم وحید امیری آماده ترین بازیکن فعلی فوتبال ماست که امیدوارم شنبه روزش نباشد!

به عنوان سئوال آخر پیش بینی می‌کنید نتیجه این دربی چه شود؟

من هم مثل همه استقلالی‌ها دوست دارم تیم محبوبم برنده شود اما با توجه به بازی‌های اخیر که از دو تیم دیدم فکر می‌کنم این دربی مساوی شود.

نظر شما