شناسهٔ خبر: 51131726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جایگاه کار آفرینی در ایجاد تحول کشور چیست؟

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برای ایجاد تحول در کشور می‌بایست به سوی تحقق دولت سرویس‌گرا و کارآفرین حرکت نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران  روز چهارشنبه در "همایش مجازی و ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی" به میزبانی دانشگاه فردوسی در مشهد گفت: برای تحول دیجیتال در سازمان‌ها باید ابزار‌های معماری سازمانی به روز شود تا پاسخگوی نیاز‌های تحول سازمانی باشد.

او افزود: برای تحول دیجیتال، باید الگوی جدیدی ارائه شود که دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانند خود را با فناوری‌های نوظهور هماهنگ کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: داشتن معماری سازمانی با توجه به فناوری نوظهور، لازمه موفقیت سازمان است، تاکنون در سازمان فناوری اطلاعات در راستای اجرای دولت الکترونیک، زیرساخت‌های فنی شامل شبکه ملی اطلاعات و زیرشبکه‌های دستگاهی، چارچوب ملی معماری سازمانی، مرکز ملی تبادل، مرکز داده دولت و چارچوب ملی تعامل‌پذیری ایجاد شده است.

خوانساری بیان کرد: برای استقرار زیست‌بوم معماری سازمانی با هدف اثربخشی دولت هوشمند نیز تدوین مدل مرجع داده در کشور ضروری است و بازمهندسی فرایند‌های ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و ارزیابی بلوغ آن‌ها بوسیله نهاد‌های معتبر از دیگر اقدامات است.

او تصریح کرد: برای اثربخشی دولت هوشمند، دانشگاه می‌تواند کمک شایانی به دولت و صنعت در جهت رسیدن به اهدف شبکه ملی اطلاعات داشته باشد تا با حرکت درست، علمی، منطقی و به صورت چابک به بلوغ معماری سازمانی برسیم.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما