شناسهٔ خبر: 51131417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرصت یک ماهه برای تکمیل ایستگاه شبکه پایاب سهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید ازایستگاه PS3 شبکه پایاب سد سهند هشترود به پیمانکار شبکه برای تکمیل این ایستگاه فرصت یک ماهه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ایستگاه شبکه پایاب سهند حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های شکربلاغی و یله قارشو از طریق آن آبیاری خواهد شد.

تاخیر چند ماهه در تکمیل این ایستگاه موجب اعتراض کشاورزان روستا‌های مذکور شده است.

امینیان فرماندار هشترود هم توسعه کشاورزی هشترود را منوط به اجرای پایاب سد سهند دانست و گفت: هر کشاورز برای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان و جهادکشاورزی ۹ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند و مابقی را آب منطقه‌ای باید پرداخت کند تا زمین‌های کشاورزی محدوده فاز یک پایاب به صورت آبیاری قطره‌ای و یا بارانی باشد.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تامین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.

انتهای پیام/ک

نظر شما