شناسهٔ خبر: 51130538 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه اشتغال بخش فاوای آذربایجان غربی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی ضمن اشاره به حمایت های وزارت ارتباطات از بخش فناوری اطلاعات استانها گفت: باید از تمام ظرفیت های استان برای توسعه اشتغال بخش فاوای آذربایجان غربی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومیICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست با مسوول قرارگاه فضای مجازی سپاه شهدای استان بیان کرد: دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال می رود و توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در دنیا حرف اول را می زند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا بیان کرد: طی سال ها بیش از 80 درصد روستاهای استان تحت پوشش اینترنت پهن باند قرار گرفته و در نظر داریم تا پایان سال بعد تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به اینترنت پرسرعت وصل کنیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی در ادامه به راه اندازی ایستگاه فضایی سلماس جزو چهار ایستگاه فضایی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه فضایی در کشور فعالیت دارد که مقرر شد دو ایستگاه فضایی دیگر در استان های آذربایجان غربی و خراسان شمالی ایجاد شود و این بستر خوبی برای توسعه اشتغال فضا پایه در استان است.
جلیلی نژاد با اشاره به این که اشتغال حوزه فناوری اطلاعات استان را رصد می کنیم، تصریح کرد: در حوزه صنعت برنامه های موبایلی، آذربایجان غربی در سطح کشور رتبه پنجم را داراست و این نشان گر وجود پتانسیل این بخش در استان است که اهمیت به این حوزه و توجه به آن را می طلبد تا با همکاری تمام بخش ها اشتغال این حوزه را حمایت و توسعه دهیم.
مدیر کل ICT استان با اشاره به نحوه حمایت وزارت ارتباطات از کسب و کارهای حوزه فاوا اظهار کرد: وزارت ارتباطات نیز به رغم تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کشور در قالب وام وجوه اداره شده با اختصاص مبلغ 300 میلیارد ریال از طرح های حوزه فاوا حمایت می کند.
جلیلی نژاد یکی از شرایط دریافت تسهیلات عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای استان دانست و افزود: هدف وزارت ارتباطات توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی دیجیتالی شدن و مانع زدایی از اقتصاد دیجیتال با حمایت های مادی و معنوی از فعالان و کسب و کارهای این حوزه است.
نوذر شریعت طلب مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه شهدای استان اظهار کرد: به‌رغم وجود ظرفیت نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات استان استفاده موثر از این بخش نشده است.
وی در ادامه با اشاره به توجه سپاه به بخش فناوری اطلاعات استان از همکاری با اداره کل در خصوص تقویت بخش فاوای استان و حمایت از متخصصین این بخش استقبال کرد.

نظر شما