شناسهٔ خبر: 51130205 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

قانون جدید فوتبال امارات علیه قایدی و نوراللهی

فدراسیون فوتبال امارات با تغییر قانون جذب بازیکن خارجی در لیگ این کشور آینده دو بازیکن ملی پوش ایرانی شباب الاهلی را به خطر انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد دیگر سهمیه ۳+۱ خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا به خط پایان رسیده و باشگاه های فوتبال می توانند از سال ۲۰۲۳ با یکی از فرمول های پیشنهادی AFC وارد این رقابت ها شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ پیشنهاد برای افزایش لژیونرهای باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ ارائه داد که به شرح زیر است: ۴+۲( ۴ خارجی و ۲ آسیایی) یا ۵+۲( ۵ خارجی و ۲ آسیایی) یا ۵+۱( ۵ خارجی و یک آسیایی).

با این قانون جدید AFC ، فدراسیون فوتبال امارات نیز دست به تغییراتی در حضور خارجی ها در لیگ فوتبال کشورش زد. اماراتی ها تصمیم گرفتند در ۴ سهمیه بازیکن خارجی هر باشگاه در لیگ امارات محدویت حضور یک بازیکن آسیایی را بردارند و باشگاه ها بتوانند هر ۴ بازیکن خود را خارج از آسیا به خدمت بگیرد.

سایت «منبر الکرة الاماراتیه» در این زمینه، نوشت: با تغییر قانون حضور خارجی ها در لیگ امارات دیگر باشگاه های اماراتی به حضور بازیکنان آسیایی در ترکیب تیمشان اهمیتی نمی دهند و مجبور نیستند در لیگ قهرمانان آسیا با ۳ بازیکن خارجی باشند.

مهدی قایدی و احمد نوراللهی دو بازیکن ملی پوش کشورمان در این فصل برای شباب الاهلی دبی بازی می کنند. این قانون جدید باشگاه های اماراتی را ترغیب می کند که دیگر بازیکن آسیایی به خدمت نگیرند و به دنبال بازیکنان خارجی سطح بالای اروپایی و منطقه آمریکای جنوبی باشند. این قانون آینده دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در لیگ امارات را تهدید می کند.

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما