شناسهٔ خبر: 51129411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ارتش در دوران جنگ تحمیلی با تعامل سازنده با نیروهای مسلح با شجاعت جنگیدند

فرمانده پایگاه هوایی وحدتی دزفول گفت: موفقیت‌های ۸ سال دفاع مقدس حاصل تعامل نیرو‌های مسلح بود و ارتش انقلابی در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی با شجاعت جنگیدند و با تعامل سازنده با نیرو‌های مسلح و اتحاد و همبستگی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی توسط دشمن بعثی اشغال شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی نهاجا، یادواره شهید سرلشکر «خلبان عبدالحسین حاتمی» و شهدای عشایر کرخه نور با حضور امیر سرتیپ دوم بیدادی فرمانده قرارگاه جنوب غرب، امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی فرمانده پایگاه هوایی وحدتی دزفول، سردار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خوزستان، و جمعی از فرماندهان، خلبانان این پایگاه، دانش آموزان و مردم روستای احمدآباد از توابع شهرستان هویزه (محل شهادت این شهید والامقام) برگزار شد.
 
در این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی ضمن تشریح برنامه‌های مردم یاری این پایگاه در این روستا گفت: مردم خوزستان و بالاخص طوایف عرب زبان در شهر‌های سوسنگرد، حمیدیه و هویزه در جنگ تحمیلی با رژیم بعثی دین خود را به نیروی هوایی ارتش و پایگاه هوایی وحدتی دزفول ادا کردند.
 
فرمانده پایگاه هوایی وحدتی دزفول افزود: نجات جان شهید سرلشکر خلبان عبدالحسین حاتمی در دوران دفاع مقدس توسط اهالی روستای احمد آباد در آبانماه سال ۱۳۵۹ نشان وطن‌پرستی آنان است، اهالی این روستا با تقدیم ۲۸ شهید سعی در مخفی نگه داشتن خلبان سانحه دیده پایگاه شکاری وحدتی داشتند و الحق والانصاف این عمل نمونه بارز مهمان نوازی بود.
 
در ادامه این مراسم سردار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خوزستان ضمن تشکر از فرماندهان و مسئولان برگزاری این مراسم افزود: مراسم یادواره شهدای عشایر و طرح‌های مردم‌یاری در روستای احمد آباد توسط پایگاه هوایی وحدتی دزفول در واقع پاسخ وطن پرستی و مهمان‌نوازی اهالی این منطقه با تحویل ندادن خلبان سرلشگر عبدالحسین حاتمی به رژیم بعثی در آبان ۱۳۵۹ است.
 
وی تصریح کرد: موفقیت‌های ۸ سال دفاع مقدس در واقع حاصل تعامل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) بود و ارتش انقلابی و خلبانانی همچون شهید سرلشکر عبدالحسین حاتمی در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی با شجاعت جنگیدند و با تعامل سازنده با نیرو‌های مسلح و اتحاد و همبستگی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی توسط دشمن بعثی اشغال شود.
 
شایان ذکر است مدرسه این روستا پیش‌تر توسط کارکنان پایگاه هوایی وحدتی بطور کامل بازسازی و تجهیز گردیده بود و امسال نیز طی مراسمی به کلیه دانش آموزان روستای احمد آباد پک‌های لوازم التحریر توسط پایگاه هوایی وحدتی اهداء شد.
 
سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، اهداء کمک‌های نقدی به اقشار کم درآمد و توزیع میوه و مرکبات میان اهالی این روستا در قالب طرح‌های مردم یاری و رزمایش کمک‌های مومنانه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما