شناسهٔ خبر: 51127660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

بهره‌برداری از ۳۰ بوستان جدید در پایتخت تا پایان سال

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۳۰ بوستان جدید در پایتخت تا پایان سال خبر داد و گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز تملک چندین باغ در مناطق ۱۰، ۱۱ ، ۱۲ ، ۸ و ۱۷ در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

علی محمد مختاری، در ارتباط با برنامه‌های پیش‌بینی شده در سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در راستای توسعه فضای سبز گفت: در این بخش تا پایان سال بیش از ۳۰ بوستان محله‌ای و فرامنطقه‌ای که در دست احداث بوده به بهره‌داری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص جانمایی ۳۰ بوستان محله‌ای و فرامنطقه‌ای تصریح کرد: این بوستان‌ها بیشتر در مناطق کم برخوردار که سرانه فضای سبز  کمتر دارند در نظر گرفته است. همچنین ۲۱ باغ در مناطق ۷، ۱۰، ۱۱ ، ۱۲ ، ۸ و ۱۷ برای تملک در دستور کار قرار دارند تا بتوانیم سرانه فضای سبز را در این مناطق افزایش دهیم.

او همچنین به طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران اشاره کرد و افزود: این طرح حدود ۱۲۰۰ هکتار است که در دستور کار قرار گرفته است و تا ۱۵ اسفند امسال  این میزان در قالب طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

مختاری با اشاره به سایر طرح‌های در دستور کار سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران بیان کرد: طرح‌های آب‌رسانی و استفاده از پساپ در این بخش مورد توجه قرار گرفته است که هم‌اکنون پساپ با حدود ۷ میلیون مترمکعب مرود استفاده قرار دارد که تا پایان سال این میزان به ۱۲ میلیون متر مکعب خواهد رسید. همچنین ادامه ساماندهی خیابان ولی‌عصر(عج) و فاز نهایی آن از دیگر طرح‌های که در دست پیگیری است که در این مرحله ۳۰۰ اصل درخت در این محدوده کاشته خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما