شناسهٔ خبر: 51127008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی سعودی را سرنگون کرد

ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در شمال غرب یمن سرنگون کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند یک پهپاد سعودی را در میان استان‌های صعده و عمران (شمال غرب یمن) سرنگون کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که یگان «پدافند هوایی ما -به لطف خداوند- توانست یک پهپاد شناسایی-رزمی از نوع CH4 (ساخت چین) و متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی را در ساعات اولیه صبح امروز با یک موشک زمین به هوا سرنگون کند».

یحیی سریع در ادامه اضافه کرد موشکی که با استفاده از آن، پهپاد مذکور سرنگون شده، هنوز رونمایی نشده است.

سریع همچنین اعلام کرد که این پهپاد سعودی  در آسمان منطقه «العمشیه» در حدفاصل استان‌های صعده و عمران (شمال غرب یمن) در حال انجام عملیاتی خصمانه بوده است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته از سرنگونی چند پهپاد ائتلاف سعودی در مناطق مختلفی از یمن خبر داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما