شناسهٔ خبر: 51125240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 40 درصدی شناسایی بیماران ایدز در کشور خبر داد.

دکتر کمال حیدری در وبینار روز جهانی ایدز گفت: 15 هزار و 799 نفر از افراد شناسایی شده تحت مراقبت و درمان هستند که 14 هزار نفرشان پاسخ مناسب دریافت کرده اند.
 
معاون بهداشت آمار جهانی ایدز را چنین توضیح داد: از 37.7 میلیون نفر جمعیت درگیر ایدز در سال 2020 متاسفانه 700 هزار نفر فوت می کنند و شاهد افزایش 21 درصدی جمعیت درگیر خواهیم بود.
 
دکتر حیدری اعلام کرد: در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)  که ایران جزء این منطقه می باشد، 420 هزار مبتلا به ایدز وجود دارد، تشخیص بیماری 44 درصد و فوتی نیز 50 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه میزان شناسایی این بیماران در ایران نسبت به سنوات گذشته 40 درصد افزایش داشته است، افزود: استراتژی برنامه پنجم ملی کنترل عفونت اچ آی وی در کشور بدنبال انقلاب کیفیت با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص بیماری می باشد.
 
معاون بهداشت بیان داشت: برای این رسیدن به این منظور 5 هدف نهایی، 12 هدف بینابینی، 12 استراتژی و 259 هدف اختصاصی معین شده است.
 
وی بر سرمایه گذاری در زیرساخت ها، انجام مشاوره و آزمایش تشخیصی، مراقبت درمانی و توانمندشدن مبتلایان تاکید کرد و گفت: تاکنون به اهداف خوبی در کنترل این بیماری دست یافته ایم و امیدواریم باتوجه به اینکه شناسایی بیماری ایدز پیچیده تر از سایر بیماری هاست، با تلاش همکاران به تمام اهداف تبیین شده برسیم.
 
دکتر حیدری در پایان گفت: در کمپینی که در فاصله 20 آبان تا 20 آذر تدارک دیده شده جای خوشبختی است که با همت همکاران عزیز بیش از 60 هزار تست انجام گرفته و امیدوارم در این ماه به اهداف از پیش تعیین شده ( تشخیص بیشتر بیماری) برسیم.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما