شناسهٔ خبر: 51124628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟

لکسوس UX و NX از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای شاسی بلند لوکس هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به لکسوس UX و NX اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، لکسوس UX و NX این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین شاسی بلندها در نظر گرفت.

 هر دو لکسوس NX و UX دارای موتور‌های ۲.۰ لیتری توربوشارژ، گیربکس CVT و طراحی مدرن هستند، در این گزارش، لکسوس NX و لکسوس UX را در طیف گسترده‌ای از پارامتر‌ها از جمله استایل، پیشرانه‌ها، مصرف سوخت، قیمت و موارد دیگر با هم مقایسه می‌کنیم تا درک بهتری از ویژگی‌های متمایزکننده آن‌ها داشته باشید.

NX: لکسوس NX یک کراس اوور جمع و جور با پنج صندلی است. جلوپنجره تا حدودی بحث‌برانگیز و بسیار بزرگ است و قسمت اعظم جلویی خودرو را به خود اختصاص می‌دهد. در جلو پنجره شاهد چراغ‌های LED به همراه خطوط طراحی هندسی در کناره بدنه، چراغ‌های عقب LED نوک تیز هستیم.

اگر طرح‌های شلوغ‌تری را که این روز‌ها بسیاری از خودروسازان ژاپنی به دنبال آن هستند، دوست دارید، احتمالاً لکسوس NX را دوست خواهید داشت.

لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

UX: همین امر در مورد لکسوس UX نیز صادق است. با نمای جلویی تقریباً یکسان، نمای جانبی مشابه مدرن و باز شدن باریک شیشه‌ عقب، UX در اصل فقط یک نسخه کوچک از NX است. قسمت عقب کمی متفاوت است، با این حال، یک میله چراغ عقب تک فریم به جای دو چراغ عقب مجزا همراه با خروجی‌های اگزوز اسپرت‌تر است. 

 اگر ظاهر NX را دوست دارید، واقعاً دلیلی برای دوست نداشتن UX وجود ندارد. هر دوی این کراس اوور‌ها به زبان طراحی شرکتی لکسوس پایبند هستند و در نتیجه بسیار مدرن به نظر می‌رسند، اگرچه UX عناصر کمتری در طراحی خود دارد که فکر می‌کنیم به ظاهر بهتر آن کمک می‌کند. 

لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

NX: لکسوس NX در فرم پایه NX۳۰۰ با یک توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند بر فوت ارائه می‌شود. گیربکس اتوماتیک CVT و دیفرانسیل جلو در این پیشرانه استاندارد هستند، اگرچه AWD را می‌توان با هزینه اضافه کرد.

لکسوس همچنین یک مدل هیبریدی NX۳۰۰h را ارائه می‌دهد که از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی که یکی از آن‌ها در جلو و دیگری در عقب نصب شده است، نیرو می‌گیرد. همراه با موتور یک گیربکس اتوماتیک CVT است که نیرو را به چرخ‌های جلوی کراس اوور می‌فرستد، این تنظیمات برای کل خروجی سیستم ۱۹۷ اسب بخار خوب است.

UX: لکسوس UX۲۰۰ سطح پایه یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ پوند فوت گشتاور دارد. همراه با موتور یک گیربکس اتوماتیک CVT وجود دارد که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.همچنین یک مدل هیبریدی UX ۲۰۰h وجود دارد که دارای یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری اتکینسون، ۲ موتور الکتریکی AC و یک باتری لیتیومی ۱.۴ کیلووات ساعتی است.

لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
لکسوس UX در مقابل NX: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

NX: آخرین باری که لکسوس NX۳۰۰ آزمایش شده مشخص شد که این یک ماشین بسیار راحت در بزرگراه با سواری انعطاف‌پذیر و هندلینگ اسپرت مناسب است. با این حال، پیشرانه کمی است و تفاوتی با نسخه هیبریدی ندارد. با این حال، ساکت بودن، کارآمد بودن و راحتی را به خوبی انجام می‌دهد، که از مهم‌ترین عوامل در این بخش هستند.

UX: لکسوس UX۲۰۰ و UX۲۰۰h  هر دو نسخه از کراس اوور به طرز شگفت‌آوری چابک و سرزنده هستند، با هندلینگ سبک و چابک که هرگز خیلی سفت یا بیش از حد اسپرت به نظر نمی‌رسد.  هر دو NX و UX با سواری‌های نرم و در عین حال کمی اسپرت و فضای داخلی مناسب هستند.

NX: لکسوس NX دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی استاندارد است که سیستم ENFORM لکسوس را اجرا می‌کند و هر دو قابلیت Android Auto و Apple CarPlay اکنون پشتیبانی می‌شوند. ویژگی‌های ایمنی استاندارد شامل کروز کنترل پویا راداری با سیستم ترمز قبل از برخورد، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، و کنترل خودکار نور بالا و موارد دیگر است.

UX: لکسوس UX دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عریض است که از طریق همان پد لمسی نصب شده در کنسول مرکزی که در NX وجود دارد، کنترل می‌شود. مجموعه مرسوم سیستم‌های کمک راننده استاندارد است و شامل هشدار پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، دید در شب، دستیار حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​با سرعت کامل، نور بالا خودکار و کمک علائم جاده‌ای و ... است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_15210003"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7981004/15210003?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما