شناسهٔ خبر: 51121685 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی :

دریافت مالیات از محل جایزه، مدال و موارد مشابه قانونی است

معاون حقوقی سازمان مالیاتی ،درآمد نقدی یا غیرنقدی اشخاص حقیقی وحقوقی از محل جایزه، مدال و موارد مشابه را مشمول مالیات اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود علیزاده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس ماده ۱۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم ، درآمد نقدی یا غیر نقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض از طریق جایزه و ... کسب می‌کند، مشمول "مالیات اتفاقی" به نرخ مقرر در ماده ۱۳۱ این قانون خواهد بود. موارد عدم شمول مالیات بر درآمد اتفاقی در ماده ۱۲۷ قانون مالیات‌های مستقیم مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پاداش دارای شرایط شمول فصل مالیات بر درآمد اتفاقی بوده و از مصادیق ماده ۱۲۷ نیست، وصول مالیات در این خصوص بلا مانع است.

علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه به موجب ماده ۱۷۰ قانون مالیات‌های مستقیم مرجع رسیدگی به هرگونه اختلاف که در تشخیص مالیات‌های موضوع این قانون بین اداره امور مالیاتی و مؤدی ایجاد شود ، هیأت حل اختلاف مالیاتی است. موضوعات با ارائه اسناد و مدارک به این هیأت و مراجع دادرسی قابل طرح خواهد بود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، نسبت به مالیات مدال آوران گلایه مند و اعلام کرده بود جایزه ورزشکار را وزارت ورزش پرداخت می کند اما مالیات آن بدهی فدراسیون می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما