شناسهٔ خبر: 51121080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رایزنی‌های ایران و ۱+۴ در وین در جریان است

رایزنی‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین در جریان است و علاوه بر برگزاری نشست کارگروه رفع تحریم‌ و تأکید هیأت ایرانی بر رفع موثر تحریم‌ها، عصر امروز نیز علی باقری و انریکه مورا دیداری دوجانبه داشتند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، در پی برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأ‌ت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که عصر دیروز به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد، طرفین توافق کردند که از صبح امروز (سه‌شنبه) نهم آذر ماه نشست کارگروه رفع تحریم در سطح کارشناسان برگزار شود.

بر همین اساس، صبح امروز نشست کارگروه رفع تحریم در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد.

در این نشست، مذاکره‌کنندگان ایرانی ضمن تشریح دیدگاه‌‌های جمهوری اسلامی ایران و ارائه پیشنهاداتی جدید درباره نحوه پیشبرد گفت‌وگوها، بر لزوم رفع مؤثر تحریم‌ها علیه ملت ایران تأکید کرده و دیگر اعضا را به مشارکت سازنده در گفت‌وگوها تشویق کردند.

در این جلسه، نمایندگان سایر کشورها نیز  آمادگی و جدیت خود را برای تعامل در موضوع رفع تحریم‌ها، اعلام کردند. 

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با ۱+۴ در جمع خبرنگاران بعد از نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در پاسخ به این سؤال که آیا گفت‌وگوها در کارگروه رفع تحریم‌ها که از صبح سه‌شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد آیا از همان نقطه‌ پنج ماه پیش شروع می‌شود یا قرار است مباحث جدیدی صورت می‌گیرد، اظهار داشت:  آن چیزی که از ۶ دور گذشته گفت‌وگوها پیش روی ماست یک پیش نویس است نه یک توافق، پیش نویس محل مذاکره است به همین جهت تا وقتی راجع به همه چیز توافق صورت نگیرد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. بر این اساس همه مباحثی که در ۶ دور گفت وگوهای وین به جمع بندی رسیده قابل مذاکره است و این مورد اذعان همه طرف‌های گفت وگو در نشست هم بود.

* نشست دوجانبه باقری و مورا
به گزارش فارس، عصر امروز (سه‌شنبه) نیز نشستی دوجانبه بین علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. طرفین در این جلسه، با بررسی نتایج جلسه روز گذشته و نشست امروز کارگروه رفع تحریم، در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

علی باقری و انریکه مورا روز یکشنبه نیز نشستی دوجانبه داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما