شناسهٔ خبر: 51120643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ادامه دوره‌گردی ضد ایرانی وزیر خارجه صهیونیست‌ها در پاریس

دوره‌گردی ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اروپا ادامه دارد و او روز سه‌شنبه به پاریس رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه دوره‌گردی‌های ضد ایرانی‌ خود به پاریس، پایتخت فرانسه سفر کرده است.

سفر لاپید به فرانسه در ادامه سفر سه روزه او به لندن صورت می‌گیرد. او در آنجا با لندن یک قرارداد ضد ایرانی در زمینه‌های سایبری، تجاری و دفاعی امضا کرد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده لاپید در پاریس با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طبق اعلام فرانسه، لاپید و ماکرون گفت‌وگوی مفصلی درباره مذاکرات وین داشتند که از روز دوشنبه آغاز شده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به فرانسه گفت اسرائیل معتقد است که ایران صرفاً در حال خرید زمان در گفت‌وگوها با هدف پیش بردن برنامه هسته‌ای خود و برخورداری از تخفیف‌های تحریمی است.

یائیر لاپید تأکید کرده لازم است قدرت‌های جهانی برای حالت فرضی شکست گفت‌وگوها یک «برنامه جایگزین» یا «پلان بی» تدوین کنند.

او گفت: «بعد از سال‌ها به مواضع اسرائیل گوش داده می‌شود و مواضع اسرائیل قاطعانه است. تحریم‌ها علیه ایران نباید حذف شوند. تحریم‌ها باید تشدید شوند و تهدید باورپذیر نظامی بایستی [علیه ایران] وجود داشته باشد.»

دیدار ماکرون و لاپید، یک روز بعد از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران صورت می‌گیرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از امروز در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد. 

در دولت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز ۶ دور گفت‌وگو میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به علاوه آلمان) برگزار شد. طرف آمریکایی هم در آن مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴ بدون حضور ایران در خصوص شرایط بازگشت به برجام گفت‌وگو می‌کرد اما آن مذاکرات، به دلیل اصرار آمریکا بر عدم ضمانت درباره ماندن در برجام و یا عدم رفع تمامی تحریم‌ها به بن‌بست رسید و نتیجه‌ای دربر نداشت.

در طول ۶ دور مذاکرات وین، رژیم صهیونیستی بارها به عنوان بخشی از تقسیم کار با دولت‌های غربی تلاش کرده تاکتیک «پلیس بد-پلیس خوب» را برای افزایش فشار بر تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی به کار بگیرد.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در هفته‌های گذشته چندین بار در قالب کارگروه مشترکی که با هدف رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران راه‌اندازی شده بود دیدار کرده و چندین بار اعلام کرده‌اند که به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مذاکرات را همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات تشکیل داده شواهد گوناگونی وجود دارند که نشان می‌دهند دو طرف عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی، عملاً چنین طرحی در چنته ندارند.

این چیزی است که پایگاه خبری المانیتور مهرماه سال جاری، بعد از رایزنی مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی گزارش داده بود.

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به «بنی گانتز» نزدیک است در این باره به المانیتور گفت:«در حال حاضر، هیچ برنامه اقتضایی جایگزینی علیه ایران برای حالت شکست مذاکرات وجود ندارد. آنها پلان B ندارند.»

علاوه بر این، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم در شهریورماه سال جاری گزارش داده بود صهیونیست‌ها علی‌رغم مانور بر روی لفاظی‌های تهدیدآمیزآمیز نظامی علیه ایران «از هیچ توانایی نظامی عملی» برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیستند.

نظر شما