شناسهٔ خبر: 51120622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد؛

نگران سویه آفریقایی هستیم/تسریع در تزریق دوز سوم واکسن

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، ضمن ابراز نگرانی از جهش سویه آفریقایی، گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا باید سریع تر انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رئیس زاده، اظهار داشت: امیدواریم تزریق دوز سوم برای سایر گروه‌ها در جامعه به غیر از کادر بهداشتی و درمانی و افراد بالاتر از ۶۰ سال نیز سریع‌تر انجام شود. بر اساس آمار اولیه، این نکته اثبات شده که واکسیناسیون در کاهش بستری شدن بیماران کرونایی و مرگ و میر آنها، تأثیر به سزایی داشته است و آمارهای تکمیلی توسط وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

 
وی افزود: لحظه به لحظه اخبار مربوط به جهش اومیکرون را دنبال می‌کنیم چون نگران آن هستیم اما وزیر بهداشت آفریقای جنوبی توئیت کرده بود که میزان بستری در افرادی که واکسن تزریق کرده بودند، خیلی کمتر بوده و اکثر بستری‌هایی که به ویروس جهش یافته اومیکرون مبتلا شده‌اند، واکسن نزده‌ها بوده‌اند.
 
رئیس کل سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: آمارها و توضیحات آفریقای جنوبی در خصوص ویروس اومیکرون، این نوید را به دنیا می‌دهد که واکسیناسیون می‌تواند حتی علیه این واریانت جدید که سرایت خیلی بالایی هم دارد، مؤثر باشد بنابراین توصیه ما این است افرادی که در کشور هنوز واکسن کرونا تزریق کردند، سریعاً نسبت به این کار اقدام کنند تا در مقابل واریانت های جدید نیز مقاوم باشند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما