شناسهٔ خبر: 51120512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

یک منبع مطلع در وین:

اذعان یکی از طرف‌های مذاکرات به نقش صهیونیست‌ها در خرابکاری هسته‌ای ایران

یک منبع مطلع در وین به فارس گفت که در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و ۱+۴ یکی از طرف‌های مذاکراتی تلویحا به نقش صهیونیست‌ها در خرابکاری هسته‌ای در ایران اشاره کرد و گفت نباید از یاد برد که آسیب وارده به دوربین‌های آژانس ناشی از اقدامات خرابکارانه طرف ثالث بوده است.

صاحب‌خبر -

یک منبع مطلع در وین در گفت‌وگو با فارس، به اذعان یکی از هیأت‌های شرکت کننده در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در خرابکاری‌های هسته‌ای در ایران اشاره کرد و گفت: در نشست افتتاحیه مذکرات وین که روز گذشته (دوشنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد، در بحث همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نماینده یکی از هیأت‌های طرف مقابل تلویحا به نقش مخرب رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: نباید از یاد برد که آسیب وارده به دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی آژانس در ایران، ناشی از اقدامات خرابکارانه یک طرف ثالث بوده است.

لازم به ذکر است در طول یک سال گذشته سه اقدام خرابکارانه تروریستی در تأسیسات هسته‌ای ایران انجام شد که آخرین اقدام در سایت کرج بود که بر اثر آن دوربین‌های آژانس آسیب دید. 

گفتنی است دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شد. پیش از نشست افتتاحیه نیز هیأت ایرانی رایزنی‌های دو و سه جانبه‌ای را با نماینده اتحادیه اروپا و هیأت‌های روسیه و چین داشت.

براساس توافق صورت گرفته در نشست روز گذشته مقرر شد کارگروه رفع تحریم‌ها از صبح امروز کارش را آغاز کند.

این مذاکرات در حالی آغاز شده است که نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران در آستانه مذاکرات وین، گفته بود که اسرائیل نگران است که ایران از کاهش تحریم‌ها در ازای محدودیت‌های ناکافی در حوزه هسته‌ای برخوردار شود. این اظهارات البته واکنش سعید خطیب‌زاده را به همراه داشت و وی در نشست دیروز (دوشنبه) با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: اگر بخواهم درباره اقدامات رژیم اشغالگر قدس برای بر هم زدن نظم بین‌المللی طی این سال‌ها وارد جزییات شوم بحث تکراری است. برای ما هم نیت و اراده و اقداماتی که رژیم اشغالگر قدس در برهم زدن توافق برجام از روز اول تا به امروز انجام داده، روشن است. مهم این است ایران و ۱+۴ به عنوان اعضای باقیمانده در برجام توافقی کنند که نتیجه آن اطمینان از رفع موثر تحریم‌ها است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس به عنوان رژیمی که دارای چند صد کلاهک هسته‌ای است و به هیچ یک از رژیم‌های مانیتوری بین‌المللی احترام نگذاشته و عضو آن نیست، در جایگاهی نیست که در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران که زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود، اظهارنظر کند.

نظر شما