شناسهٔ خبر: 51120429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقامات اروپایی: ۷۰ تا ۸۰ درصد متن پیش نویس توافق با ایران کامل شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- مقامات اروپایی در مصاحبه با رویترز اذعان کردند که ۷۰ تا ۸۰ درصد از متن پیش نویس توافق با ایران نوشته شده است.

به گزارش شفقنا از ایرنا از رویترز، مقامات ارشد اروپایی روز سه شنبه اعلام کردند که کشورهای اروپایی در انتظار تایید ایران برای پیگیری مذاکرات از نقطه پیشین آن در ماه ژوئن هستند.
این مقامات در مصاحبه با خبرنگاران مدعی شدند که پس از آغاز مذاکرات در روز دوشنبه آن‌ها انتظار دارند گفتگوی جدی با ایران را آغاز کنند و تاکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از متن پیش نویس توافق با ایران تکمیل شده است.
این دیپلمات‌ها همچنین گفتند که در رسیدن به نتیجه در این مذاکرات فوریت وجود دارد، اما آن‌ها نمی‌خواهند ضرب الاجل‌های مصنوعی در این خصوص تعیین کنند.
نشست افتتاحیه دور جدید مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها به رغم فضاسازی‌ رسانه‌های معاند و هم‌سو با رژیم صهیونیستی در کنار ژست‌های خیرخواهانه کاخ سفید، با اراده تمام طرف‌ها برای ازسرگیری اجرای کامل برجام روبرو و قرار شد که لغو تحریم‌ها به عنوان اساسی‌ترین موضوع، با اولویت نخست پیگیری شود.
نشست روز دوشنبه دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در هتل کوبورگ وین برگزار شد و با دو دستور کار بررسی وضعیت اجرای برجام و همچنین دیدگاه‌های طرف‌های شرکت کننده در رابطه با مذاکرات در دوره پیش رو دنبال شد.
جمهوری اسلامی ایران در این نشست تصریح کرد که عامل اصلی وضعیت فعلی برجام اقدام غیرقانونی آمریکایی‌ها در نقض توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که در تناقض آشکار با قواعد و مقررات بین المللی بشمار می‌رود.
بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در دستور کار نخست کمیسیون مشترک برجام باید رسیدگی به وضعیت تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد که این مساله مورد اتفاق نظر اعضای نشست قرار گرفت و مقرر شد که نشست کارگروه تحریم‌ها در وین برگزار شود. همچنین قرار شد کارگروه دیگری در خصوص مسائل هسته‌ای هم تشکیل شود اما جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اولویت بخشی به دستورکار رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

نظر شما