شناسهٔ خبر: 51120368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

اولین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز برگزار شد

اولین جلسه قرارگاه اجتماعی استان با حضور استاندار البرز، مدیرکل بهزیستی استان البرز، رئیس دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانداران و شهرداران سطح استان و سایر دستگاههای متولی در بحث آسیب های اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی البرز، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز در اولین جلسه قرارگاه اجتماعی استان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، افزود: اگر موضوعات اجتماعی به درستی حل و فصل شوند، یقینا مسائل فرهنگی نیز در مسیر صحیح خود قرار می گیرند.

دکترعبداللهی گفت: بر این باور هستم که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود، بخش بزرگی از موانع اجتماعی پیشگیری و رفع می شوند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی باید جهادی کار کنیم چراکه چنین مسائل مهمی را با کمبود اعتبارات و بروکراسی های اداری نمی توان معطل گذاشت.

استاندار البرز گفت: مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی بسیار دغدغه مند هستند و از مسئولان مربوطه نیز گله مند بوده اند از این رو مسئولان را موظف به کار ویژه در این خصوص کرده اند.

وی افزود: باید به واقع آستین ها را بالا بزنیم و با تلاش بی وقفه و جلب همراهی و مشارکت مردم و سمن ها برای تحقق کار ویژه مد نظر مقام معظم رهبری اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: فعالان اجتماعی در میدان هستند و ما باید از ظرفیت آنها و معتمدان محلی و افراد صاحب نفوذ در محلات در مسیر حل معضلات اجتماعی بهره برداری کنیم.

وی افزود: ما باید سیاستگذاری کنیم و سیاست ها را تدوین و تبدیل به برنامه کنیم و برای اجرای برنامه از مردم استفاده کنیم.

استاندار البرز گفت: چند موضوع محوری معتادان، تکدی گران و مباحث مربوط به زنان را در ابتدای امر در دستور کار قرار می دهیم. باید فضای شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنیم چراکه از این طریق بسیاری از مشکلات حل می شود.

در ادامه دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر عبداللهی به عنوان استاندار جدید البرز، گزارش مبسوطی از عملکرد بهزیستی استان در حوزه آسیبهای اجتماعی ارائه داد و گفت:ابتدا لازم میدانم هفته معلولین را خدمت همه افراد دارای معلولیت با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با مشارکت افراد دارای  معلولیت تبریک عرض نمایم و امیدوارم که همه افراد جامعه خصوصا مدیران محترم دستگاههای اجرایی و همه ارگانهای مرتبط با امر معلولین نقش خود و مسیولیت اجتماعی در خصوص افراد دارای معلولیت را بدرستی ایفا نمایند.


مدیرکل بهزیستی استان البرز در پاسخ به سوال استاندار البرز مبنی بر عملکرد خانه امن و اقدامات بهزیستی در بحث خودکشی، گفت : خانه امن یکی از مراکزیست که تحت مدیریت بهزیستی البرز میباشد و جهت حمایت وتوانمند سازی زنان و دخترانی راه اندازی شده است که درمعرض خشونت قرار دارند ویا مورد خشونت واقع گردیده اند.


 وی با اشاره به خدمات این مرکز افزود: ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی – درمانی، حقوقی، فرهنگی – آموزشی – اشتغال به صورت سرپایی و اقامتی و در آخر پی گیری پس از ترخیص انجام میگیرد.


وی در خصوص نحوه پذیرش این افراد افزود: به سه شکل پذیرش صورت میگیرد ۱- به صورت  خود معرف ۲- ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی ۳-  ارجاع از طریق مراجع قضائی- انتظامی و به همین صورت هم ترخیص میشوند.


وی افزود:  در استان یک مرکز خانه امن وجود دارد که در شش ماهه امسال ۱۵ نفر پذیرش داشته است و از این تعداد۵۴ درصد به علت خشونت جسمی ۲۷ درصد به علت خشونت روانی و کلامی  ۱۵ درصد به علت معلولیت و مسائل دیگر بوده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا از طریق بخش خصوصی اقدام به ایجاد یک مرکز دیگر نمائیم و از طریق فراخوان عمومی پیگیر این مسئله هستیم و به محض پیدا شدن فرد واجد شرایط این مرکز راه اندازی خواهد شد.

دکتر حیدری در پاسخ به اقدامات بهزیستی استان در بحث خودکشی نیز ابراز داشت: البته متولی این مسئله دانشگاه علوم پزشکی است و بهزیستی به عنوان دستگاه همکار میباشد.

وی افزود: از بین ۱۷ هزار تماس باخط  ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۲۰ هزار تماس با مرکز  ۱۴۸۰  چیزی در حدود ۵ درصد افرادی بودند که در ارتباط با خودکشی تماس گرفته بودند و خدمات لازم را در این زمینه دریافت کردند.

وی دیگر اقدامات بهزیستی استان البرز در بحث خودکشی را اینگونه برشمرد : تهیه اطلس خودکشی استان البرز-  تهیه و ساخت ۱۵ کلیپ اموزشی و پخش از صداوسیمای استان و پخش در فضای مجازی - آموزش ۴۵۰ نفر از مشاورین مدارس با همکاری آموزش و پرورش - آموزش ۴۵ تحصیلگر محلی -  بازاریابی اجتماعی در ۱۵ محله کرج که بیشترین آمار خودکشی را داشته اند توسط تسهیلگران محلی و همچنین آموزش بیش از ۷۰۰ نفر از افراد در کلاس هایی که تشکیل داده ایم اموزش های لازم را دیده اند.

گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز گزارش تصویری | اولین قرارگاه اجتماعی استان البرز

نظر شما