شناسهٔ خبر: 51120005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری قم:

شهرداری قم برای توسعه طرح‌های مسکن آمادگی دارد

قم - ایرنا - سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم با تاکید بر وجود همه امکانات مورد نیز برای احداث مسکن در محدوده شهر قم گفت: شهرداری قم آماده هرگونه همکاری برای توسعه طرح‌های مسکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه‌شنبه شب روابط عمومی شهرداری قم، مسعود میلانی در گفت‌وگویی با اشاره به تصویب الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در قم اظهار داشت: پیش‌ از این در ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، بخشی از متقاضیان به شهر امیرکبیر استان مرکزی ارجاع داده‌ شده بودند که با ورود جدی استان و مخالفت با آن، اقدام‌هایی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سایت ۵۶۰ هکتاری همجوار سایت مسکن مهر برای اجرای طرح‌های ملی و جهش مسکن توسط استان به شورای عالی شهرسازی معرفی شد تصریح کرد: برخی در داخل استان به علت مشکل‌های فنی، مسیر مسیل‌ها و ریل راه‌ آهن و در شورای عالی شهرسازی نیز به علت شناخت نداشتن به وضعیت زمین در شهر قم با این الحاق مخالف بودند.

وی سهمیه استان در طرح جهش مسکن را ۶۳ هزار واحد مسکونی دانست و افزود: با دفاعیه‌های مسئولان استانی و شهری، موضوع الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به‌ منظور ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی مورد تصویب شورای عالی شهرسازی قرار گرفت.

وی یکی از بهترین سایت‌های اجرای طرح‌های مسکن را مربوط به شهرک دانشگاهی ذکر کرد که در گذشته واگذارشده بود و ادامه داد: مطالعه‌های ابتدایی سایت همجوار بیمارستان خاتم به علت در دسترس بودن تاسیسات توسط مشاور انجام شد و مدیران استان تمام توان خود را برای معرفی این سایت به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی به کار گرفتند.

میلانی با اشاره به آمادگی شهرداری برای کمک به اجرای طرح جهش مسکن در شهر قم اضافه کرد: شهرداری همان‌گونه که در طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی حامی تسریع در ساخت بود، در طرح جهش مسکن نیز آماده هرگونه همکاری است.

با تصویب طرح الحاق زمین‌های ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان قم، کلیه متقاضیان مسکن در استان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن به نشانی https://saman.mrud.ir/ سامانه جهش تولید مسکن، برای ثبت‌ نام اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما