شناسهٔ خبر: 51119960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دلهره صهیونیست‌ها از افزایش حملات فلسطینی‌ها در قدس

با گذشت بیش از یک هفته از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس و کشته و زخمی شدن پنج صهیونیست، همچنان نهادهای امنیتی و نظامی رژیم تل آویو در هراس به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که نُه روز از عملیات شهادت‌طلبانه «فادی ابوشخیدم» از اعضای حماس در بیت‌المقدس و کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن چهار تن دیگر می‌گذرد، اما محافل خبری صهیونیستی همچنان از سردرگمی و هراس نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، در گزارشی که در وبسایت عبری‌زبان «واللا» منتشر شده آمده است که نهادهای امنیتی و نظامی همچنان منتظر حمله شهادت‌طلبانه دیگری در بیت‌المقدس هستند و بخش قدیمی قدس را از حساس‌ترین نقاط خاورمیانه می‌دانند، به طوریکه این محله می‌تواند کل منطقه را وارد جنگ کند.

«شلومی هیلر» تحلیلگر امنیتی صهیونیست در این گزارش نوشت که «فادی ابوشخیدم» در شرایطی این حمله را انجام داد که دلایل زیادی برای انصراف از انجام آن داشت، به طوریکه نیروهای امنیتی اسرائیل در تعداد بسیار بالا در محله‌ها مستقر بودند و یهودیان افراطی نیز برای عبادت در اطراف دیوار براق آمده بودند و نیروهای ارتش و پلیس نیز در آماده‌باش کامل قرار داشتند و از این رو باید گفت که عزم و اراده ابوشخیدم برای انجام عملیات بسیار بالا بود.

وی افزود: «به‌رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در قدس، اما هیچ فرد یهودی نمی‌داند که خطر از کدام سمت قرار است رخ دهد، هیچ کس نمی‌داند که تیراندازی یا عملیات با سلاح سرد یا زیرگیری چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد و به یک باره در حالی که اوضاع کاملا آرام است، همه چیز بهم می‌ریزد. هیچ نیروی پلیسی پس از اندکی که در قدس به سر می‌برد دیگر نمی‌تواند این وضع را تحمل کند. در عرض چند ثانیه یک یهودی کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند».

در ادامه این گزارش آمده است که عملیات هفته پیش در عرض چند ثانیه رخ داد و در این مدت کم چند صهیونیست کشته و زخمی شدند و علی‌ر غم اینکه برخی عملیات‌ها کشف و خنثی می‌شود، اما در عمده موارد فلسطینی‌ها موفق به اجرای نقشه خود می‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما